شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶
پرشین خودرو
خـــودرونامـــه
وقتی زمان باعث شکست نیترو شد
۱۶:۴۹ | ۱۳۹۳/۰۵/۱۴

وقتی زمان باعث شکست نیترو شد

پرشین خودرو: داج نیترو برای بسیاری، نماد یک محصول اشتباه با پیش‌بینی‌های غلط سازنده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودرو یک جیپ لیبرتی بزرگ‌تر و بازسازی شده بود، اما دست کم می‌شد آن را به عنوان یک SUV واقعی شناخت و در واقع نقدهایی که به خودرو می‌شد، باعث شد که خودرو بیش از آنچه که واقعا هست، بد نشان داده شود.

این خودرو در ابتدا یعنی سال 2007 فروش خوبی داشت، اما همزمانی با شروع بحران اقتصادی جهان باعث افت شدید اکثر محصولات از جمله داج نیترو شد.

زمانی که داج به فکر تولید نیترو افتاد، بنزین ارزان بود و به صرفه‌بودن و مصرف پایین خودرو هم یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم محسوب نمی‌شد. اما پس از بحران اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، شرایط فرق کرد و همه به فکر خرید خودرو کم‌مصرف افتادند. همانطور که انتظار می‌رفت، نیترو افول کرد و عمر کوتاه آن به پایان رسید. آیا واقعا کسی دلتنگ این مدل خواهد شد؟ آیا نیترو بدشانسی آورد و در زمان اشتباهی عرضه شد یا اشتباه‌های مدیریتی باعث پایان عمر آن شده بود؟

این موضوع هم مانند هر بحث دیگری، نظرهای متفاوتی دارد. عده‌ای معتقدند بازاریابی و تبلیغات غلط منجر به شکست نیترو شد. به عنوان مثال، اویل سال 2007 یک تبلیغ تلویزیونی برای این مدل ساخته شده بود. شعار این تبلیغ «پر شده با آدرنالین» بود و در آن سنگی را نشان می‌داد که پس از لمس کردن چرخ جلوی این SUV، برق‌زده می‌شد. این تبلیغ موج منفی زیادی علیه نیترو درست کرد و پس از مدت کوتاهی هم دیگر نمایش داده نشد.

اما با این وجود، نیترو بیشترین آمار فروش خود را در سال 2007 داشت که 74825 دستگاه از این مدل فروخته شده بود. اما پس از آن دوران افول خودرو شروع شد و کار به جایی رسید که تولید نیترو در 16 دسامبر 2011 قطع شد. این خودرو در سال 2012 نیز تنها 3269 دستگاه فروش داشت.

کرایسلر و داج شاید اشتباهات زیادی داشته باشند اما نیترو همیشه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌های این اشتباهات هم در ذهن خودشان و هم در قلب طرفدارانشان باقی خواهد ماند.

برچسب ها:
داجنیترو
عکس های مرتبط
نظر بینندگان
A
vote
۱
vote
۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کافی بود راهی به بازار ایران پیدا میکرد..بدون صندلی و رادیو پخش هم که عرضه میشد بازم مردم صف میکشیدند برای خرید !!
!
!
!