سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵
پرشین خودرو
خـــودرونامـــه
آئودی، لکسوس و مرسدس؛ ناامن در سمت راننده
۱۷:۵۵ | ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
IIHS اعلام کرد

آئودی، لکسوس و مرسدس؛ ناامن در سمت راننده

پرشین خودرو: مدل‌های آئودی A4، لکسوس IS و مرسدس بنز کلاس‌C در آزمون‌ها و تست‌های ایمنی انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) در آمریکا رد شدند و همگی نشان «ضعیف» را دریافت کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این سه سدان اندازه متوسط سطح پایینی از ایمنی را به سرنشینان خود می‌دهند. در تست انجام شده، نزدیک به 25 درصد جلوی خودرو مورد آزمایش قرار می‌گیرد و سمت راننده با سرعتی نزدیک به 65 کیلومتر در ساعت به مانعی سخت برخورد می‌کند.

این تست برای میزان مقاومت سمت راننده خودرو طراحی شده است تا بتوان فهمید که در صورت برخورد خودرو از این ناحیه با خودروی روبرو یا موانعی مثل درخت و میله، چه اتفاقی می‌افتد. نزدیک به یک سوم تصادف‌های اتفاق افتاده در آمریکا که منجر به مجروحیت شدید یا مرگ می‌شود، از این دست تصادفات هستند.

IIHS می‌گوید که این آزمایشات تا پیش از این نه در اروپا و نه در آمریکا انجام نمی‌شده است.

مدل‌های ولوو S60 و آکورا TL در این آزمایش بهترین عملکرد را داشتند و نمره «خوب» کسب کردند.

مدل اینفینیتی G نیز نشان «قابل‌قبول» را دریافت کرد درحالی‌که مدل‌های ب.ام.و سری3، فولکس‌واگن CC، آکورا TSX و لینکلن MKZ اینگونه توضیح داده شدند: «خودروهایی با ایمنی ناچیز برای راننده.» مدل لکسوس ES350 نیز نمره «ضعیف» را کسب کرد.

مدل ولوو S60 از لحاظ ساختاری بهترین عملکرد را داشت. این خودرو طبق گفته‌های IIHS، ایمنی قابل‌توجهی را برای راننده فراهم می‌کند. در تضاد با این خودرو، مدل IS لکسوس قرار داشت که 10 برابر بیشتر از مدل ولوو صدمه دید. چرخ‌های این مدل پس از برخورد به عقب رانده شدند و هر دو پای راننده را(که مدلی فرضی بود)، قفل کردند. در رابطه با مدل کلاس‌C مرسدس بنز هم باید گفت که نتیجه آن تقریبا مشابه با مدل لکسوس بود با این تفاوت که تنها پای راست راننده مصنوعی در مدل مرسدس گیر کرده بود. مدل CC فولکس‌واگن گرچه عملکرد بهتری از مرسدس و لکسوس داشت، اما متاسفانه اولین خودرویی بود که در طول آزمایشات، در خود را کاملا از دست داد. در مدل لینکولن MKZ نیز، فرمان کاملا به سمت مرکز اتاقک خودرو کشانده شد و دیر باز شدن کیسه‌های هوا نیز منجر به صدمه دیدن سر راننده مصنوعی شد.

از 11 خودروی آزمایش شده، 7 خودرو در بخش کیسه هوا مشکل دیر باز شدن داشتند.

موسسه IIHS البته هنوز تاثیری در امتیازگذاری ایمنی خودرو ندارد و این آزمایشات را به حالت خصوصی انجام داده است. البته از سال 2014، این موسسه نیز قادر خواهد بود که خودروسازان خودروهای غیرایمن را جریمه و در امتیازگذاری ایمنی خودروها نیز تاثیرگذار باشد.

مدلهای آتی تحت آزمایش این موسسه شامل خودروهای تویوتا کمری، هوندا آکورد و فورد فیوژن می‌شود.

برچسب ها:
تصادف
نظر بینندگان
!
!
!