کد خبر 101738
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
اعلام حالت فوق العاده در ۵ ایالت آمریکا

پرشین خودرو: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد:در پی وقوع طوفان اقیانوسی فلورانس در پنج ایالت آمریکا و همچنین واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا حالت فوق العاده اعلام شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد:در پی وقوع طوفان اقیانوسی 'فلورانس' در پنج ایالت آمریکا و همچنین 'واشنگتن دی.سی' پایتخت آمریکا حالت فوق العاده اعلام شد.

سی ان ان افزود : طوفان فلورانس درحال نزدیک شدن به سواحل جنوب شرقی آمریکا است. در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی و جنوبی، مریلند و جورجیا حالت فوق العاده اعلام و به بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت ها دستور تخلیه محل سکونت داده شد.

سی ان ان ادامه داد: قدرت این طوفان از 10 تا 11 ماه سپتامبر (19تا20 شهریورماه) از سطح 4 برای روز 12 سپتامبر (21 شهریور ماه) به سطح 2 تنزل یافته اما این موضوع به مراتب نگران کننده تر است، چرا که بارش های شدید و بیم وقوع سیل در ایالت های شرق و جنوب شرقی آمریکا می رود؛ پیشتر سرعت این طوفان 220 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده و اکنون انتظار می رود با ضعیف تر شدن شدت آن به سواحل کارولینای شمالی ، خطر وقوع سیل در این مناطق وجود داشته باشد.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از بزرگراه ها برای خروج ساکنان این ایالت ها مملو از خودرو بوده و تامین سوخت برای این خودروها محدود گزارش شده است.

طوفان فلورانس که از نوع طوفان های اقیانوس اطلس است ، نخستین بار در 30 اوت گذشته برابر با هشتم شهریور ماه و بنابر امواج گرمسیری سواحل آفریقا پدید آمد و در اول ماه سپتامبر به عنوان یک توفند قوت گرفت و مسیر خود را به سمت سواحل جنوب شرقی آمریکا در پیش گرفته است.

کد خبر 101738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha