بدترین وضع صنعت قطعه سازی ظرف 30 سال گذشته رقم خورد

پرشین خودرو: سیاست گذاران صنعت خودرو این روزها خودروسازی کشور را در مسیری به پیش می برند که قطعه سازان اولین قربانی های این صنعت هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بر اساس اظهارات معاون وزیر صنعت تا سال آینده خودروسازان باید 10 درصد میزان ارزبری تولیداتشان را کاهش دهند فرشاد مقیمی در حالی خبر از تصمیم جدید ستاد اقتصاد مقاومتی می دهد که به گفته وی هدف اصلی در این الزام توجه به عمق ساخت داخل خودروها و توسعه قطعه سازی در کشور است.

در شرایطی دولت مصوبه ای برای تعمیق ساخت داخل در خودروسازی را مطرح می کند که قطعه سازان به عنوان مهمترین و اثر گذارترین صنعت در خودروسازی کشور این روزها اولین قربانیان سیاست گذاری های دولت در صنعت خودرو شدند.


بدترین وضع صنعت قطعه سازی ظرف 30 سال گذشته رقم خورد

بی توجهی مسئولان به اوضاع قطعه سازان و شعار و وعده های بی نتیجه در حالی همچنان ادامه دارد که به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی، صنعت قطعه سازی کشور در بدترین شرایط خودش ظرف 30 سال گذشته به سر می برد و دیگر رمقی برای این صنعت باقی نمانده است.

آرش محبی نژاد با ابراز تاسف از جریان مخرب سیاست گذاری در صنعت خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: سیاست گذاران صنعت خودرو این روزها خودروسازی کشور را در مسیری به پیش می برند که قطعه سازان اولین قربانی های این صنعت هستند و به تدریج واحدهای قطعه سازی در حال ورشکستی و نابودی هستند.

وی با اشاره به موضوع بسته حمایتی دولت برای ساماندهی صنعت خودرو و قطعه سازی، اظهار داشت: بسته حمایتی که از آن صحبت می شود 2، 3 ماه است که توسط دولت مطرح است اما تاکنون هیچ اقدامی در اجرا و علمی شدن این بسته دیده نشده و تنها شعار و حرف زه می شود.

 



دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی در ادامه به حمایت و همراهی جوانمردانه صنعت قطعه سازی در بحران های ناشی از تحریم در سالهای اخیر اشاره کرد و متذکر شد: انصاف نیست دستمزد این همه جان فشانی و همراهی و کمک به استقلال صنعتی به این صورت به قطعه سازان داده شود.

محبی نژاد افزود: در تحریم های اول صنعت قطعه سازی جوانمردانه پای همه مسائل و مشکلات ایستاد و افت تولید صنایع خودروسازی را ظرف 3 سال از 740 هزار دستگاه به یک میلیون و 350 هزار دستگاه افزایش داد اقدامی که جزء با همت قطعه سازان غیر ممکن بود.


نتیجه بیش از 40 جلسه مسئولان با قطعه سازان در 2 ماه گذشته چه بود؟!

وی با اشاره به برگزاری بیش از 40 جلسه ظرف 2 ماه گذشته با مسئولان کشور تاکید کرد: قطعه سازان در 2 ماه گذشته بیش از 40 جلسه با مسئولان از رئیس مجلس تا وزرای کار و اقتصاد و صنایع و رئیس کل بانک مرکزی و وزیر کشور و نمایندگان مجلس و کمیسیون ها داشته اند و در این جلسات همه مسئولان صحبت های امیدوارکننده ای مطرح می کنند و به قطعه سازان حق داده و همدردی می کنند اما دریغ از حتی یک قدم یا اقدام موثر در این مدت.

این فعال در حوزه قطعه سازی کشور با اشاره به وعده ها و برنامه های خوب مسئولان به خبرنگار پرشین خودرو گفت : تاکنون مسئولان و وزارت صنعت وعده ها و برنامه های خوبی را ارائه کردند اما حتی یک مورد از آنها عملی نشده است.

محبی نژاد با ابراز تاسف از بی تفاوتی دولتمردان در اتفاقات رخ داده در صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : به نظر می رسد در این شرایط با نوعی جمود فکری مسئولان در خصوص صنعت قطعه سازی کشور مواجه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در قبال شرایط و تحریم ها مسئولان بهت زده شدند و تنها حرف می زنند و نظاره گر هستند در حالی که هیچ اقدام عملی را برای احیا و نجات صنعت قطعه سازی انجام نمی دهند.

کد خبر 107729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha