گروه خودرویی در هفته جاری سرآمد صنایع بورسی شد / پیش بینی روزهای پرنوسان خودرویی ها در بازار بورس

پرشین خودرو: بورس تهران از ابتدای هفته روندی صعودی را پشت سر گذاشته است به طوری که در این روزها بیشتر نمادهای بزرگ گروه خودرویی نیز به عنوان یکی از لیدرهای اصلی بازار سرمایه متاثر از موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بازار بسیار مثبت و متعادلی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه خودرویی در هفته جاری سرآمد صنایع بورسی بود به طوری که ارزش کل بازار این گروه تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر 21 هزار و 972 میلیارد تومان رسید به طوری که این حجم از معاملات در گروه خودرویی کم سابقه بود.

در دو روز ابتدایی هفته در بازار بورس، شاخص کل بورس روند تند نزولی و صعودی را پشت سر گذاشت بورس تهران در اولین روز هفته جاری به رقم 1212 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 4 هزار میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

 



در این جریان خودرویی ها بازار را بسیار مثبت آغاز کردند و نماهای بزرگ از جمله سایپا و ایران خودرو و پارس خودرو و زامیاد همگی مثبت بودند چنانچه در ابتدای هفته خودرویی ها با لیدری پارس خودرو توانستند مسیر رشد قرار گیرند و سایر نماد های بزرگ خودرویی با ادامه روند مثبت خود در هفته جاری صعودی شدند به طوری که ایران خودرو و پارس خودرو به ترتیب با رشد 4.4 و 4.6 درصدی پیشتاز شدند.

به گفته کارشناسان رشد خودرویی ها می تواند در میان مدت ادامه دار باشد اما باید توجه داشت نمی توان به تدوام بی وقفه و ممتد افزایشی در این گروه امید بست.

یک تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به ادامه روند مثبت سهام خودرویی ها در بازار بورس علت عمده چنین فرایندی را افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکتها اعلام کرد و افزود: روز گذشته همچون سایر روزهای هفته جاری سهام شرکتهای خودرویی اوضاع خوبی داشتند و موضوع مهم خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بود که سهام خودرویی را مثبت کرد.

 



مهدی طحانی اظهار داشت: روز گذشته سهام گروه خودرویی جریان مثبت و متعادلی را داشت به طوری که سهام ایران خودرو نیز با قیمتی در حدود 420 تومان متعادل معامله شد این در حالی است که سهام این شرکت در دو روز گذشته با صف خرید همراه بوده است و علت این استقبال همچنان موضوع افزابش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ست که موجب چنین روند مثبتی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر علت اقبال به سهام خودرویی ها در هفته جاری در خصوص پیش بینی بازار سهام خودرویی ها طی روزهای آتی خاطرنشان کرد: بازار سهام خودرویی ها در روزهای آتی همراه با نوسان پیش بینی می شود و انتظار می رود جهت بازار سهام خودرویی ها در روزهای آینده از نقطه ای بازگشته و تغییر مسیر دهد.

کد خبر 113207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha