برگزاری نمایشگاهی دیگر با مدیریت دولتی!

پرشین خودرو: جوی که در راستای حمایت از تولید داخلی و بومی سازی قطعات در این روزها شکل گرفته است، بار دیگر زمینه ساز برگزاری نمایشگاه از سوی نهادهای دولتی شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باز هم نمایشگاهی دیگر در آستانه برگزاری با مدیریت دولتی است آن هم در شرایطی که از گوشه و کنار بخش های مختلف دولتی اخبار زیادی از الزام مدیران ارشد به صرفه جویی در بودجه و مخارج می شنویم.

در سال جاری که مزین به نام رونق تولید شده است، صنعت قطعه سازی و پویش داخلی سازی قطعات خودرو و تلاش سایر صنعت گران ایرانی به جذابیت های برگزاری نمایشگاه برای دولتی ها افزوده است.

در حالی که این روزها کارشناسان، بر خروج هر چه بیشتر دولت از بخش های اقتصادی تاکید دارند این اصرار برخی ارگان ها و نهادهای دولتی بر ورود به جزئی ترین موارد اجرایی جای سوال دارد؟

این روزها که تمام بخش های صنعتی کشور به خصوص صنعت خودرو و صنایع وابسته بیش از پیش به بعد حمایتی وزارت خانه و نهادهای اقتصادی نیاز دارند چرا باید این نهادها خود را سرگرم برگزاری نمایشگاهی کنند که بارها دیده ایم بدون دخالت بخش دولتی در موارد اجرایی، توسط بخش خصوصی به بهترین نحو برگزار شده است؟

چرا این نهادهای دولتی بر خلاف سیاست های اعلامی دولت و اصرار کارشناسان بر برون سپاری و خصوصی سازی، باز هم نمی توانند از کارهایی مانند برگزاری نمایشگاه دل بکنند؟

در حالی که شرکت های معتبر با سابقه مشخص و روشن در حوزه برگزاری نمایشگاه ها توان برگزاری انواع نمایشگاه های صنعتی حتی در این شرایط را دارند، چه لزومی به ورود بخش های دولتی و خصولتی به این حوزه است؟

سال گذشته نمایشگاه خودرو با مدیریت بخش دولتی و خصولتی به دلیل مخالفت کارشناسان با این اقدام، برگزار نشد اما امسال متاسفانه نمایشگاهی دیگر با مدیریت بخش دولتی در آستانه برگزاری است، حال که مدیران دولتی فارغ از هر جناحی اینقدر علاقمند به افزایش سیطره خود بر بخش های ریز و درشت اقتصادی و از میدان به در کردن بخش خصوصی هستند، یکبار برای همیشه پاسخ این پرسش را بدهند که چه جذابیت هایی موجب می شود که نهادهای دولتی به جای برنامه ریزی در راستای حمایت هر چه بهتر از صنایع، خود وارد بخش های اجرایی مانند برگزاری نمایشگاه با تحمیل هزینه های میلیاردی بر بیت المال شوند؟

خروج از اقتصاد و واگذاری آن به بخش خصوصی هر چند برای دولت سخت است اما به موجب قانون، می بایست که انجام شود و چه بهتر که دولتی ها این خروج را از بخش های کوچک اقتصادی آغاز کنند و با واگذاری چنین اموری به بخش خصوصی تنها به انجام هر چه بیشتر و بهتر وظایف حمایتی خود بپردازد چرا که برگزاری نمایشگاه برای دولت هیچ افتخاری نمی آفریند!

مدیران دولتی باید متوجه شوند که صرفه جویی تنها معطوف به اعلام ممنوعیت فرستادن دسته گل و جلوگیری از چاپ پیام های تبریک نیست بلکه جلوگیری از ورود مجوعه های دولتی به اموری مثل برگزاری نمایشگاه و .. است که می تواند یکی از مثال های درست صرفه جویی در شرایط کنونی باشد!

 

نمایشگاه



یادآور می شود سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از 27 تا 30 تیرماه جاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید را در مکان نمایشگاه های بین المللی تهران در حوزه های خودرو، لوازم خانگی، صنایع معدنی، صنایع دریای، مخابرات و نفت و گاز با هدف افزایش داخلی سازی، برگزار می کند.

کد خبر 115196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha