آیا شارژرهای سریع مشکلی برای ماشین های الکتریکی ایجاد می کنند؟

پرشین خودرو: استفاده مکرر از شارژرهای سریع برای تامین انرژی مورد نیاز ماشین های الکتریکی، آیا به باتری های آنان آسیبی وارد می کند یا خیر؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تولید کنندگان تلفن همراه هوشمند امروزی که محصولات آنان مجهز به شارژر سریع هستند، پیشنهاد می کنند که کاربران تنها در مواقع ضروری از شارژر سریع برای شارژ تلفن همراه خود استفاده کنند و استفاده طولانی مدت از این قابلیت باعث صدمه دیدن باتری موبایل و یا حتی تلفن همراه شما خواهد شد. حال وقتی استفاده مکرر از شارژرهای سریع باعث خراب شدن باتری موبایل می شود، پس چرا باتری های اتومبیل از این قاعده مستثنی باشد؟

طبق گفته وبسایت کمپانی خودروسازی "کیا موتورز"، استفاده مکرر از شارژرهای سریع جریان مستقیم DC می تواند بر عملکرد و دوام باتری وسایل نقلیه تمام الکتریکی تاثیر منفی بگذارد و کیا توصیه می کند که استفاده از شارژرهای سریع DC را به حداقل ممکن رسانده و تنها در مواقع ضروری از این قابلیت برای احیای انرژی اتومبیل خود استفاده کنند تا باتری آنان طول عمر بالاتری داشته باشد.

 

شارژ سریع



ایستگاه های شارژ سریع DC سطح 3 می توانند بسته های باتری وسایل نقلیه تمام الکتریکی را بسته به حجم باتری و همچنین دمای محیطی، تا 80 درصد با صرف زمان حدودی 30 الی 60 دقیقه شارژ کنند (دمای سرد هوا باعث شارژ آهسته تر باتری نسبت به هوای گرم می شود)، درحالی که بیشتر شارژ خودروهای الکتریکی در خانه ها انجام می شود و برای آنان هم تجهیزات شارژ سریع و تبدیل برق AC به DC فراهم شده است.

پذیرش جریان های شارژ با سرعت بالاتر و حجم بیشتر بر روی سلول های شیمیایی باتری تاثیر می گذارد و کاملا عقلانی به نظر می رسد که شارژ سریع باعث می شود تا عمر یک ذخیره کننده انرژی کاهش پیدا کند، با این حال یک مطالعه توسط آزمایشگاه ملی "آیداهو" بر روی 4 دستگاه نیسان لیف الکتریکی از سال 2012 میلادی و در دمای هوای یکسان انجام شد و 2 دستگاه از آنان توسط شارژرهای 240 ولتی (شارژ سریع سطح 2) خانگی شارژ شدند و 2 دستگاه دیگر هم از ایستگاه شارژ سریع سطح 3 برای شارژ باتری خود استفاده می کردند. پس از رانندگی با هر چهار خودروی آزمایشی به اندازه 50 هزار مایل، 2 دستگاه خودروی نیسان لیف که از شارژرهای سریع سطح 2 خانگی استفاده کردند، حدود 23 درصد از ظرفیت باتری های اصلی خود را از دست دادند، اما 2 خودروی دیگر حدود 27 درصد از ظرفیت باتری های خود را از دست دادند که نشان می دهد استفاده مکرر از شارژرهای سریع منجر به کاهش طول عمر آنان خواهد شد.
 

کد خبر 116688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha