کد خبر 120728
۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
چاپ اثر انگشت، لاكچری بازی جدید پورشه!

پرشین خودرو: معمولا وقتی فردی به حد بالایی از تجمل [لاكچری] می رسد، وقتی چیزی را می خرد، اصلا نیازی به فروش آن پیدا نمی كند. شاید به همین دلیل است كه پورشه 911 این امكان را فراهم كرده كه اثر انگشت صاحب خودرو روی درب موتور چاپ شود.

به گزارش پرشین خودرو، اكثر شركت های فناوری دنیا این را می دانند باید محصولاتشان را طوری طراحی كنند كه خاص مشتری باشد. تا جایی كه با دیدن محصول، معلوم شود مشتری آن چه كسی است. شخصی سازی در خودروهای لاكچری بیشتر از هر جای دیگری می تواند این نیاز را ارضا كند. تمامی برندهای پرتجمل دنیا، بخشی دارند كه خودروهایی را تیون می كنند كه خاص مشتریان آن ها است و برای مشتری گزینه هایی در اختیار می گذارند كه در خودروهای روزمره و مردم عادی در نظر گرفته نمی شود.


شاید هیچ چیز در دنیا به اندازه مردك چشم و اثر انگشت، اختصاصی نباشد. شاید به همین دلیل است كه پورشه اعلام كرده است كه اثر انگشت صاحبان خودرو را روی خودروی 911 شان چاپ میكند. البته به همین راحتی گفتن نیست و فرایندی بسیار پیچیده دارد. در حال حاضر تنها جایی كه امكان چاپ آن وجود دارد روی درب موتور است. اما قرار است كه این فرایند در بقیه بخش های خودرو هم تعریف و اجرا شود.

 

پورشه


پورشه فرایند تحقیق این فناوری را در سالن رنگ زوفنهازن مركز آموزش خود آغاز كرد و همینكه سخت افزار و نرم افزار آن آماده شد، تولید آزمایشی هم به انجام رسید. این فرایند شباهت زیادی به چاپگر جوهر افشان دارد و از فیلم استفاده نمی شود. این چاپگر میتواند روی اجزای سه بعدی به كار رود بدون آن كه بیش از حد یا كمتر از حد رنگ بپاشد.

برای اجرای این فرایند، علم روباتیك، فناوری رنگ و نرم افزار گرد هم آمده و این امكان فراهم شده است. چاپ این اثرانگشت بعد از اتمام مونتاژ خودرو به اجرا در می آید.

پورشه به مشتریان خود اطمنیان می دهد كه اثر انگشت آنها محفوظ بوده و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، اولین اولویت كمپانی پورشه است.

با این حال اولین نكته ای كه به ذهن می رسد این است كه چرا باید یك فرد دوست دار لاكچری، اثر انگشت خود را در جایی قرار بدهد كه همه می بینند و به راحتی می توان آن را اسكن كرد.

با این حال باید دید چه كسانی هستند كه 7500 یورو (معادل 8100 دلار) می پردازند تا با بقیه فرق داشته باشند.

منبع: سایپا

کد خبر 120728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha