کد خبر 120923
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ركورد جدید ناوگان خودروهای آمریكایی

پرشین خودرو: ركورد جدید ناوگان خودروهای آمریكایی در بازده و اثربخشی محصولات به ثبت رسید. در سال 2018 متوسط پیمایش خودروهای در آمریكا 25.1 مایل به ازای هر گالن بوده كه ركورد گذشته خود را 0.2 بهبود بخشیده است.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان حفاظت محیط زیست آمریكا گزارشی منتشر كرده كه در آن علاوه بر اعلام بازده خودروها در آمریكا در سال 2018، پیش بینی كرده است كه آمارها برای سال 2019، 25.5 مایل به ازای هر گالن باشد. (هر مایل 1.6 كیلومتر و هر گالن 3.78 لیتر است. (6.74 كیلومتر به ازای هر لیتر)

سازمان حفاظت محیط زیست و اداره ایمنی ترافیك بزرگراه ملی آمریكا در حال كار كردن روی نهایی شدن قوانینی هستند كه الزمات دوره اوباما را برای سال 2026 منتفی كنند. بر اساس اعلام های گذشته اول آوریل زمانی است كه نتایج كار این دو سازمان در خصوص آلایندگی و مصرف سوخت نهایی و اعلام می شود.

 

خودرو


بر اساس گزارش منتشر شده اعتبار گروه خودروسازی فیات كرایسلر در خصوص آلایندگی بهبود یافته در حالی كه اعتبار تسلا، هوندا و تویوتا روند نزولی داشته است. دایملر، گروه فولكس واگن ای جی و ب ام و اعتبار كسب كردند. در بین 13 برند اصلی خودروسازی در دنیا در سال 2018 برند فولكس و هیوندایی به خاطر فروش بیشتر خودروهای SUV (شاسی بلند) متوسط مصرف سوخت را بهبود نبخشیده اند.

دان بكر، مدیر كمپین آب و هوای ایمن Safe Climate Campaign می گوید خودروسازان قرار بود در سال 2018 پیمایش به ازای هر مصرف هر گالن بنزین را 1 مایل افزایش دهند اما نتوانستند این انتظار را برآورده سازند. انتظار می رود قوانینی كه در دست تهیه است، آلایندگی را كاسته و به پس انداز شدن پول مصرف كنندگان در پمپ ها [بنزین] بینجامد.

اندرو ویلر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمریكا می گوید «تغییر ناچیز در افزایش پیمایش خودرو به ازای مصرف هر گالن بنزین نشان می دهد كه الزامات دوران اوباما «جنبه عملی» نداشته است.

گروهی از نمایندگان خودروسازان اصلی هم گفته است این گزارش «نشان می دهد كه در بازار چالش های وجود دارد و برای آن كه خودروسازان بتوانند با الزامات سال 2018 وفق پیدا كنند باید بتوانند روی اعتبارها تكیه كنند.»

دولت ترامپ در ماه اوت 2018 استانداردها برای سال 2020 تا 2026 را به حالت فریز درآورد و قوانینی كه در سال 2012 اجرایی شده بود را لغو كرد.

به گفته ی سناتور تام كارپر، بر اساس پیشنهاد جدید استاندارد آلایندگی خودروهای آمریكا از سال 2021 تا 2026 سالانه 1.5 درصد تقویت می شود. تا سال 2030 متوسط پیمایش خودروها به ازای هر گالن، 40.5 مایل بر گالن خواهد شد. در سال 2026 بر اساس قوانین جدید پیمایش 37 مایل برگالن خواهد بود در حالی كه بر اساس الزامات دوران اوباما باید به 46.7 مایل برگالن می رسید.

توجیه دولت ترامپ در لغو الزامات دوران اوباما، دلایل اقتصادی و مسائل ایمنی عنوان شده است. در حالی كه منتقدان دولت و فعالان محیط زیست به ویژه در ایالت كالیفرنیا اعتقاد دارند كه ضرر و زیان مصرف سوخت صدها میلیارد دلار است و دلایل اقتصادی دولت ترامپ را قبول ندارند.

تحلیل های مشاوران علمی سازمان محیط زیست آمریكا هم روز دوشنبه گذشته منتشر شد كه در آن «ضعف چشمگیری در تحلیل عملی پیشنهادات مشاهده شده» كه باعث می شود «نتایج به دلیل سایز ناوگان خودرو غیرواقعی» باشد و با این كه پیش بینی ها نشان می دهد كه با افزایش قیمت خودرو، این ناوگان كوچك شود، اما در عمل بزرگ خواهد شد.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریكا گفته است وقتی تحلیل ها كامل شد نتایج به صورت عمومی در اختیار همگان قرار میگیرد و به همه ی انتقادات پاسخ داده خواهد شد.

منبع: سایپا

کد خبر 120923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha