کد خبر 122675
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل تسلا دستور توقف تولید را نقض کرد!

مدیرعامل شرکت تولید خودروهای الکتریکی تسلا اعلام کرد که فعالیت کارخانه این شرکت در کالیفرنیا را از سر گرفته و در واقع دستور توقف فعالیت‌های اقتصادی که برای کنترل شیوع کرونا در کالیفرنیا اعمال شده را نقض کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، الون ماسک، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای الکتریکی تسلا، شب گذشته اعلام کرد که فعالیت کارخانه این شرکت در کالیفرنیا را از سر گرفته است.

وی با این اقدام سیاست توقف فعالیت‌های اقتصادی که توسط مقامات دولتی برای کنترل شیوع کرونا اعمال شده بود را نقض کرد و گفت: اگر قرار است کسی به خاطر این مسئله دستگیر شود، ‌این خود او است.

در حالی ماسک از بازگشایی کارخانه تسلا خبر داده که شیوع کرونا باعث شد تا فعالیت‌های اقتصادی در سراسر آمریکا تعطیل شده و 10 میلیون نفر بیکار شوند.

البته طی روزهای گذشته، شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا، در حال بررسی موضوع بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی به صورت ایمن هستند.

 

کارخانه تسلا

ماسک چند روز پیش تهدید کرده بود که به خاطر تعطیل شدن کارخانه تسلا این کارخانه را از کالیفرنیا به تگزاس یا نوادا، منتقل خواهد کرد.

این اظهارات وی نشان دهنده رقابتی است که در بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی بین ایالت‌های آمریکا در جریان است.

تسلا اعلام کرده از روز یکشنبه کارگران این شرکت به محل کار خود بازگشتند و در واقع مرخصی این کارگران پایان یافته است.

مقامات منطقه آلامدای کالیفرنیا که کارخانه تسلا در آن واقع شده، گفته‌اند که از بازگشایی این کارخانه مطلع هستند و هشدار داده‌اند که بدون طرح بهداشتی تائید شده تسلا نمی‌تواند فعالیت خود را از سر گیرد.

در بیانیه مقامات آلامدا آمده است که امیدوارند که تسلا بدون نیاز به اعمال قانون مجددا به قوانین، پایبند شود.

بر اساس دستور توقف فعالیت‌های اقتصادی در آلامدا، ناقضان این فرمان با جریمه، زندان و یا هر دوی این موارد روبرو خواهند شد.

ماسک در این باره گفته اگر قرار است کسی به خاطر باز شدن کارخانه تسلا، دستگیر شود این خود اوست.

منبع: فارس

کد خبر 122675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha