لزوم اتخاذ رویکرد صادراتی در صنعت قطعه سازی کشور

رئیس فراکسیون حمایت از قطعه سازان در مجلس دهم گفت: چنانچه صادرات در حوزه قطعه سازی راه اندازی و توسعه یابد مشکل عمده قطعه سازان برای تامین نقدینگی و ارز حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شهاب الدین بی مقدار، در نشست و هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور و منتخبین مجلس یازدهم با تشریح عملکرد فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور اظهار داشت : فراکسیون حمایت از قطعه سازان در سال 97 و به دلیل اهمیت و شرایط خاص قطعه‌سازان تشکیل شد و در این مدت فراکسیون قطعه سازان تمامی تلاش خود را برای حمایت از قطعه سازان و رفع مشکلات این صنعت بکار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قطعه سازان همچنان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، تصریح کرد: متاسفانه مشکلات و موانعی چون تامین ارز و مواد اولیه و نبود نقدینگی شرایط سختی را برای این صنعت ایجاد کرده که قطعا اشتغال در این بخش را تهدید می کند لذا از دولت و مجلس جدید انتظار می رود صنعت خودرو و قطعه سازی را مورد توجه و حمایت بیشتری قرار دهند گر چه در سال 99 به جهت اوضاع اقتصادی و تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا قطعه سازان نباید امیدی به حمایت های دولت داشته باشند.

بی مقدار، با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد صادراتی توسط فعالان قطعه سازی به اهمیت تشکیل کنسرسیوم صادرات در این صنعت اشاره کرد و گفت: چنانچه صادرات قطعه سازی راه اندازی و توسعه یابد مشکل عمده قطعه سازان برای تامین نقدینگی و ارز حل می‌شود ضمن اینکه می‌توانند در برابر صادرات نیز واردات انجام داده و مشکلات خود را حل کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم همچنین با تشکر از همراهی قطعه سازان و اعضای انجمن قطعه سازان همگن برای پیبرد اهداف فراکسیون حمایت از قطعه سازان گفت : قطعه سازان نقش بسیار مهمی در دستیابی کشور به خودکفایی اقتصادی و تحقق شعار سال در ارتباط با حمایت از تولید داخلی دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران زمانی موفق خواهد بود که به معنای واقعی خصوصی شود ، خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت با برنامه ای که برای فروش سهام خودروسازان دارند می خواهد همچنان سکان هدایت خودروسازان را در اختیار داشته باشد.

کد خبر 122953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha