کد خبر 123136
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
آرتمیس، الهه شكار در آئودی

آرتمیس نام پروژه ای است كه این برند خوشنام برای تكوین و توسعه خودروی برقی خودران با امكانات پیشرفته و خودكار در نظر گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، پروژه آرتمیس آئودی در سال 2024 به بار می نشیند. كار روی این پروژه از همین ماه ژوئن (خرداد) آغاز شده است. برای آن كه یك خودرو از طراحی به مرحله تولید و فروش انبوه برسد، چهار سال زمان كوتاهی است و معمولا بسیاری از خودروسازان امكان ارائه مدل جدید با این سرعت را ندارند. توضیح این كه ممكن است برخی از خودروسازان هر سال نمونه جدیدی در نمایشگاه های بین المللی به نمایش بگذارند یا حتی برخی از این خودروها به تولید هم برسند، اما تولید انبوه كه با فروش بالا مواجه باشد و تقاضا برای آن چند سالی باقی بماند، مسئله دیگری است.


ماركوس دوسمان Markus Duesmann مدیر عامل آئودی می گوید: «بر اساس برنامه ریزی قرار بر این است كه 75 مدل تا سال 2029 به بازار معرفی شوند، اما این طرح فعلی خودروی برقی در گروه خودروسازی فولكس واگن، تمام ظرفیت های موجود در این گروه را به خدمت گرفته است». وی در باره راه اندازی پروژه آرتمیس گفت: «مسئله واضحی كه وجود دارد این است كه چگونه می توان بهینه كاوی در های-تك را به اجرا گذاشت بدون آن كه مدیریت پذیری در پروژه های در حال اجرا به خطر نیفتند و در عین حال امكان استفاده از فرصت های جدید در بازار فراهم آید.»

 

آرتمیس، الهه شكار در آئودی


برای دست یابی به هدفی به این بزرگی [ارائه 75 مدل خودروی جدید ظرف كمتر از یك دهه] تیم آرتمیس در آئودی فقط به امكانات شركت آئودی دسترسی ندارند بلكه قرار است تمام منابع گروه خودروسازی فولكس واگن در اختیار آنان باشد. این گروه خودروسازی امید دارد كه نتیجه این پروژه، طرح جامعی blueprint برای همه برندهای گروه به ارمغان آورد كه هر یك بتوانند توسعه محصولات خود را بر پایه و اساس آن پیش ببرند.

از بلندپروازی های این پروژه، بازنگری در اكوسیستم خودروسازی و طراحی «یك مدل كسب و كار جدید برای فاز استفاده از محصولات» است. به بیان ساده تر، هر محصولی كه از این پروژه حاصل می شود، بر اساس یك روش و متدولوژی خاص توسعه و تكوین پیدا می كند و فقط در مرحله فروش یا لیزینگ مؤثر نیست بلكه در تمامی مراحل طراحی و تولید هم مؤثر است.

آئودی آلكس هیتزینگر Alex Hitzinger را به عنوان رئیس این پروژه انتخاب كرده است. پیش از این پروژه، هیتزینگر، راهبر توسعه فناوری های خودران كل گروه خودروسازی فولكس واگن بوده است. از آن مهمتر، پیشینه كاری او، خودروهای مسابقه ای بوده. پیش از پیوستن به گروه خودروسازی فولكس واگن، در خودروهای مسابقه ای تویوتا، كاسورث و فناوری های رد بول مشغول به كار بوده است. بعد از آن كه به گروه فولكس پیوست، تیمی را ایجاد كرد كه توانست خودروی مسابقه ای پورشه را در مسابقات 24 ساعته لومان Le Mans در سال 2015 به سكوی قهرمانی برساند و این پیروزی را تا سال 2017 تكرار كند. هیتزینگر سابقه كار در بخش خودران های شركت اَپل را هم در رزومه خود دارد.

منبع: سایپا

کد خبر 123136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha