موتورسازان، بازار موتورسیکلت را مدیریت کردند / رونق بازار موتورسیکلت های دست دوم

اگر چه بازار موتورسیکلت نیز متاثر از اوضاع اقتصادی و محدودیت های کرونایی با رکود نسبی روبرو است اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، در سال جاری بازار موتورسیکلت به خوبی از سوی موتورسازان مدیریت شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی که بازار خودرو ماه هاست با رکود سنگین و نوسانات قیمتی و گاه صعودی همراه است بازار موتورسیکلت به رغم مشکلات موجود در تامین هزینه و کاهش سود تولیدکنندگان و رکود نسبی تقاضا، کمتر شاهد نوسان قیمتی بوده است؛ چنانچه ارزیابی ها از وضع موجود قیمت موتورسیکلت نشان می دهد که در ماههای اخیر با مدیریت تولیدکنندگان چندان افزایشی در قیمت موتورسیکلت رخ نداده است.

در چنین شرایطی که گفته می شود تولیدکنندگان موتورسیکلت برای حفظ بازار و حمایت از خریداران افزایش قیمتی را در محصولات اعمال نکرده اند با این حال کاهش توان مالی مصرف کنندگان و از سویی شرایط اقتصادی و محدودیت های کرونایی نیز بر بازار موتورسیکلت بی تاثیر نبوده و بازار این کالا نیز با افت تقاضا و رکود همراه شده است چنانچه بسیاری از دارندگان موتورسیکلت با رشد قیمت موتور در سالهای اخیر به جای تعویض و جایگزینی، به تعمیرات موتورسیکلت قبلی خود روی آوردند.

در همین ارتباط محمد خادم منصوری رِئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با قدردانی از تولیدکنندگان موتورسیکلت در مدیریت و کنترل قیمت موتور در بازار اظهار داشت: برخلاف جریان بازار خودرو و رکود تورمی حاکم بر این صنعت، بازار موتورسیکلت به خوبی از سوی تولیدکنندگان مدیریت شده است.

وی افزود: برای ایجاد چنین فضایی بر بازار و قیمت ها باید از تولیدکنندگان موتورسیکلت تشکر کرد که به رغم مشکلات و افزایش هزینه ها برای چرخش بازار و حمایت از متقاضیان تاکنون افزایش قیمتی را اعمال نکردند.

 

موتورسازان، بازار موتورسیکلت
 

رکود بازار موتورسیکلت با کاهش توان مالی خریداران / رونق بازار موتورسیکلت های دست دوم

منصوری در همین حال به تاثیر کاهش توان اقتصادی مردم در رکود بازار موتورسیکلت اشاره و تصریح کرد : زمانی موتورسیکلت هوندا 125 حدود سه تا چهار میلیون تومان بود و افراد می‌توانستند در صورت خرابی، موتور خود را جایگزین کنند اما امروز قیمت این موتورسیکلت به حدود 24 میلیون تومان رسیده است و مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که همان موتورهای قبلی خود را تعمیر کنند. مردم از نظر اقتصادی با مشکل مواجه هستند و چندان برای تعویض یا خرید موتورسیکلت هزینه نمی‌کنند بنابراین شرایط فروش رونق زیادی ندارد.

رِئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران تاکید کرد : البته در این شرایط بسیاری از تولیدکنندگان برای حمایت از خریداران و متقاضیان و رونق بازار اقدام به فروش اقساطی موتورسیکلت کردند اما همچنان مانند سالهای گذشته تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد.

خادم منصوری در ادامه در خصوص بازار موتورسیکلت های برقی و میزان اقبال به این محصولات خاطر نشان کرد : برای فرهنگ سازی در این بخش و رشد تقاضا و اقبال به بازار موتورهای برقی باید دولت به خریداران این موتورها تسهیلات خرید ارائه کند ضمن اینکه نکته مهم تر در خصوص موتورسیکلت های برقی بهبود جریان خدمات پس از فروش موتورهای برقی است چرا که مهمترین قطعه در موتورهای برقی باتری این موتورهاست که باید به وفور و با قیمت مناسب تامین شود و چنانچه مساله تامین باتری و خدمات پس از فروش موتورهای برقی حل شود قطعا با استقبال زیاد مردم و خریداران روبرو خواهد شد.

وی همچنین با توجه به مشکلات صنعت موتورسیکلت و برخی راهکارها برای بهبود بازار تولید و فروش این کالا گفت : امید است با حضور دولت جدید و تغییر رویه دولت سیزدهم در تعامل و دریافت نظرات فعالان و متخصصان با تجربه صنعت موتورسیکلت، شاهد اجرای طرح های خوبی در تولید و بازار موتورسیکلت به خصوص موتورسیکلت های برقی در کشور باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان به وضع خدمات و تامین قطعات یدکی در بازار موتورسیکلت اشاره و خاطر نشان کرد : با توجه به توان قطعه سازان موتورسیکلت و تولید قطعات با کیفیت و رقابتی در بازار داخل، خوشبختانه در حوزه خدمات پس از فروش موتورسیکلت مشکلی وجود ندارد و به ندرت شاهد کوتاهی شرکتها در ارائه خدمات و یا عرضه قطعات بی کفیت در این بازار هستیم.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 133111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha