با مشخصات فنی و امکانات ساینا GX آشنا شوید + کاتالوگ رسمی

ساینا GX جدیدترین عضو خانواده سایپا است که فروش آن توسط این شرکت به زودی آغاز خواهد شد. نام ساینا GX برای فروش در مرحله دوم طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای آورده شده و این شرکت خودروساز بزرگ اکنون کاتالوگ ساینا GX را منتشر کرده است. این خودرو فعلا با جعبه دنده دستی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ساینا GX تیپ جدیدی از خانواده پرجمعیت ساینا سایپا است که در اصل می‌توان آن‌را نسخه فول آپشن ساینا S دانست. ساینا S از نظر ظاهری تفاوتی با ساینا S نداشته اما در بخش‌های دیگر شاهد تغییرات مختلفی بوده است. ساینا S خود یک خودروی فیس لیفت از ساینا معمولی بود که تغییرات اندکی نسبت به نسخه اولیه داشت. 

ساینا

ساینا GX از نظر ظاهری طبق تصاویر منتشر شده تفاوتی با ساینا S ندارد. در نمای جلو همان ظاهر ساده و متوازن ساینا را شاهد هستیم که در آن چراغ‌های اصلی از طریق یک نوار کرومی به جلوپنجره خودرو متصل شده‌ است. همچنین بر روی سپر هم کنار چراغ‌های مه‌شکن چراغ‌های نواری دی لایت وجود دارد که در ساینا S نیز به چشم می‌خورد. 

ساینا

همچنین در نمای عقب ساینا GX، ظاهر خودرو مثل ساینا S بوده و طراحی چراغ‌ها نسبت به نسخه‌های اولیه ساینا کاملا فرق کرده است. چراغ‌ها ظاهری بزرگ‌تر و با گرافیکی به‌روزتر طراحی شده و به همین علت طراحی درب صندوق نیز تغییر کرده است. بر روی سپر هم یک دیفیوزر مشکی - کرومی تعبیه شده است تا نمای عقب جذاب‌تر شود. 

ساینا

ساینا GX در بخش کابین اما تفاوت‌هایی با ساینا S دارد. با توجه به اینکه ساینا GX نسخه فول آپشن ساینا S محسوب می‌شود این خودرو در بخش داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی برای سیستم مالتی مدیاست. همچنین صفحه کیلومترشمار نیز تغییر پیدا کرده و البته کلیدهای دیگری نیز به سمت چپ فرمان افزوده شده‌ اما باقی اجزا اما تغییری ندارد و نسبت به دیگر تیپ‌های ساینا ثابت مانده است. 

کاتالوگ ساینا جی ایکس

در بخش فنی اما ساینا GX به جدیدترین نسخه پیشرانه M15 مگاموتور که با نام M15 GSI شناخته می‌شود مجهز شده است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. 

ساینا

لازم به ذکر است که پیشرانه M15 GSI نسبت به پیشرانه‌ قبلی M15 تغییرات مثبت زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن سیستم VVT-i و برقی شدن دریچه گاز اشاره کرد.

ساینا

ساینا GX در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز نسخه فول آپشن ساینا S بوده و به همین دلیل به امکاناتی نظیر دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره‌ای، ترمز ABS و EBD و سامانه مالتی پلکس مجهز شده است.

ساینا

سایپا هنوز قیمت قطعی ساینا GX را مشخص نکرده و باید دید در نهایت این خودروی سدان اقتصادی سایپا چقدر قیمت خواهد خورد. این خودرو قرار است به‌زودی به فروش رسیده و تحویل آن از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شود.

کد خبر 142548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha