کد خبر 144965
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
آیا بیمه خودرو گم کردن سوییچ را پوشش می دهد؟

برخی از بیمه نامه های خودرو، هزینه گم شدن کلید یا خدمات قفل ساز را پوشش می دهند. بیمه نامه خود را بررسی کنید یا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا پوششی برای این وضعیت دارید یا خیر.

به گزارش پرشین خودرو، بیمه خودرو در حالت عادی، دزدی یا مفقودی سوییچ ماشین را تحت پوشش قرار نمی دهد. معمولا باید پس از گم شدن یا خرابی سوییچ، با یک قفل ساز ارتباط بگیرید و هزینه آن را از جیب خود پرداخت کنید. با این حال برخی از بیمه نامه های خودرو، هزینه گم شدن کلید یا خدمات قفل ساز را پوشش می دهند. بیمه نامه خود را بررسی کنید یا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا پوششی برای این وضعیت دارید یا خیر. انواع دیگری از بیمه‌ها - مانند بیمه‌های آتش سوزی - ممکن است کلیدهای خودرو را در صورت دزدیده شدن پوشش دهند. اما باید ارزش استفاده از بیمه نامه آتش سوزی را بسنجید. شاید اگر از این بیمه نامه برای اتفاقات بزرگتر استفاده کنید منطقی تر باشد.

پس از گم شدن یا دزدی سوییچ خودرو چه باید کرد؟

انجام این مراحل ساده می تواند در بازیابی مجدد سوییچ شما کمک کند:

۱. حفظ آرامش و ارزیابی وضعیت

در ابتدا، مهمترین اقدام حفظ آرامش است. گم شدن کلید ماشین ممکن است نگرانی آور باشد، اما وحشت کمکی نمی‌کند. ابتدا وضعیت را ارزیابی کرده و به یاد آورید که آخرین بار کلید را کجا قرار داده‌اید.

۲. جستجوی دقیق

مناطقی را که آخرین بار کلید را در آن جایی گذاشته‌اید، جستجو کنید. جیب، کیف و اطراف خودرو را بررسی کنید. گاهی اوقات کلیدها در مکان‌های مشترکی قرار می‌گیرند و جستجوی دقیق ممکن است به شما کمک کند تا محل قرار گرفتن آنها را پیدا کنید. اگر در پیدا کردن رمز سوییچ دچار شک هستید، راهنمای پرشین خودرو را در این رابطه بخوانید.

۳. تماس با دوستان یا خانواده

اگر نتوانستید کلید را پیدا کنید، با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تماس بگیرید که ممکن است کلید یدکی داشته باشند. آنها می‌توانند کمکی به شما کنند.

۴. تماس با قفل‌ساز

قفل‌سازها ماهر در ساخت کلیدهای جدید برای وسایل نقلیه هستند. آماده باشید تا اطلاعات مربوط به خودروی خود را ارائه دهید.

۵. بررسی بیمه‌نامه

بعضی از بیمه‌نامه‌های خودرو، هزینه گم شدن کلید را پوشش می‌دهند. بیمه‌نامه خود را بررسی کنید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

۶. استفاده از خدمات جایگزینی کلید

سرویس‌های جایگزینی کلید، کلیدهای جدید برای کلیدهای گم شده یا آسیب دیده را ایجاد می‌کنند. بررسی کنید و یک سرویس مناسب را انتخاب کنید. برخی از خودروها سوییچ های خاص دارند و امکانات ویژه ای ارائه می کنند.

چگونه از گم شدن سوئیچ ماشین جلوگیری کنیم؟

۱. تعیین یک مکان مشخص برای قرار دادن سوئیچ

یکی از روش‌های مؤثر برای پیشگیری از گم کردن سوئیچ ماشین، انتخاب یک نقطه خاص در خانه است که همیشه سوئیچ را در آن قرار دهید. مثلاً می‌توانید یک قلاب کلید، یک کاسه یا یک سینی کوچک در نزدیکی درب ورودی تعیین کنید. این عادت کمک می‌کند تا احتمال فراموش کردن کلیدها کاهش یابد.

۲. استفاده از دستگاه‌های ردیابی کلیدی

استفاده از دستگاه‌های ردیابی کلیدی می‌تواند مفید باشد. این دستگاه‌ها را به کلیدهای خود متصل کنید و از طریق گوشی هوشمند خود با آنها همگام سازی کنید. اگر کلیدهایتان را اشتباه قرار دادید، می‌توانید از برنامه مربوطه برای پیدا کردن آنها استفاده کنید.

۳. تهیه کلیدهای زاپاس

داشتن یک مجموعه کلید زاپاس می‌تواند به شما کمک کند. کلیدهای زاپاس را در یک مکان امن مانند گاوصندوق یا با دوستان یا اعضای خانواده نگهداری کنید. این تضمین می‌کند که حتی اگر کلیدهای اصلی را اشتباه قرار دهید، راهی برای دسترسی به وسیله نقلیه‌تان داشته باشید.

۴. ارتقاء به سیستم ورود بدون کلید

در صورت امکان، وسیله نقلیه‌تان را به سیستم ورود بدون کلید ارتقاء دهید. این سیستم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدون استفاده از کلید، ماشین خود را قفل، باز و روشن کنید.

۵. بررسی کلیدها به عنوان بخشی از روال روزانه

قبل از ترک هر مکانی، لحظه‌ای وقت بگذارید و از وجود کلیدهای خود مطمئن شوید. ایجاد این عادت می‌تواند به شما کمک کند که کلیدهای خود را فراموش نکنید.

۶. استفاده از سوئیچ‌های با طراحی متمایز

سوئیچ‌هایی با طراحی متمایز و قابل تشخیص را انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید از سوئیچ‌های با رنگ‌های جذاب استفاده کنید. این کار نه تنها به زیبایی کلیدها اضافه می‌کند، بلکه احتمال گم شدن آنها را کاهش می‌دهد.

دریافت خسارت سوییچ خودرو از بیمه

دریافت خسارت برای جایگزینی سوییچ اغلب ارزش زمان مورد نیاز و پرداخت هزینه بیمه را ندارد، اما این ممکن است به کمیاب بودن سوییچ خودرو و هزینه جایگزینی آن وابسته باشد. سوییچ های مکانیکی ارزان هستند. اگر این سوییچ ها به راحتی در دسترس هستند، خودتان با هزینه و سرعت کمتری می توانید آن را جایگزین کنید .

در صورتی که سوییچ شما از نوع هوشمند یا پیشرفته باشد، بحث استفاده از بیمه پررنگ تر می شود. زمانی که فرانیشیز این خسارت از هزینه تمام شده برای جایگزینی کمتر است، می توانید روی دریافت خسارت از بیمه فکر کنید. با این حال مسائلی مانند سابقه عدم دریافت خسارت و زمان مورد نیاز را نیز در نظر بگیرید. با این حال بیمه های بدنه در صورتی که به عنوان یک پوشش یا با درخواست خود شما گم شدن سوییچ را جبران کنند، می توانید از آن به عنوان یک گزینه مناسب استفاده کنید.

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه، از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. برای خرید بهترین بیمه بدنه برای سرقت باتری، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

کد خبر 144965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha