تیونینگ مشترک سری M «بی.ام.دبلیو» توسط «جی پاور»

پرشین خودرو: سدان‌های اسپرت بی.ام.و M3 و M4 تقویت شدند. جی- پاور، یکی از تیونرهای خوش نام و با تجربه آلمانی که همانند براباس برای مرسدس بنز، تنها و اختصاصی محصولات بی.ام.و را انتخاب کرده و تقویت می‌کند، این سری هم به سنت‌های خود پایبند بوده و به صورت همزمان به تقویت دو مدل بی.ام.و M3 و M4 پرداخته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در قدم اول، شاهد ایجاد تغییراتی در طراحی ظاهری این دو خودرو هستیم که تغییراتشان عموما با یکدیگر مشترک بوده و بیشتر به تغییرات سطحی و پوستی مربوط می‌شود. به این صورت که جی- پاور برای هر دو مدل خودروی ذکر شده، اصلاحاتی را در مجموعه سپر در نظر گرفته است و در عقب نیز خروجی‌های اگزوز اسپرت تیتانیومی، یک دیفیوزر جدید و یک باله آِرودینامیکی فیبرکربنی را در نظر گرفته است. علاوه بر این، یک سیستم تعلیق سفارشی به قیمت 2880 یورو و همچنین چهار حلقه رینگ 21 اینچی به قیمت 7 هزار و 647 یورو در نظر گرفته شده که می‌توان برای این دو خودرو سفارش داد. هرچند برای بسته آیرودینامیکی و فیبرکربنی این پروژه قیمتی 7 هزار و 647 یورویی در نظر گرفته شده است.

علارغم تغییرات سطحی و اندک ظاهری، جی- پاور تمام توان خود را در بخش مولد قدرتی بکار برده و پیشرانه 3 لیتری این دو اتومبیل را دستخوش تغییر و تحولات زیادی کرده است. برای تقویت پیشرانه این دو مدل به صورت مشترک، جی پاور توربوشارژرهای قوی‌‌تر 3650 یورویی، سیستم اگزوز تیتانیومی 1780 یورویی و همچنین یک بسته الکترونیکی همراه با اصلاح داده‌های ECU موتور به ارزش 3250 یورو را در نظر گرفته که پس از نصب آن‌ها بر روی موتور، قدرت تولیدی از 430 اسب بخار به 600 اسب بخار جهش پیدا کرده و همراه با خود، گشتاور موتور را هم از 550 نیوتن متر تا 740 نیوتن متر بالا می‌آورد. یعنی 170 اسب بخار قدرت در کنار 190 نیوتن متر گشتاور بیشتر.

در عملکرد، این قدرت و گشتاور اضافه شده باعث می‌شود تا هر دو خودروی M3 و M4 در عرض 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسند و با حداکثر سرعتی 320 کیلومتر بر ساعتی به راه خود ادامه دهند. گفتنی است که این دو خودرو پیش از این (مدل استاندارد) شتابی صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی با محدود کننده الکترونیکی داشته‌اند.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 


 

کد خبر 56893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha