ارزش سهام خودرویی ها 1000 میلیارد تومان کاهش یافت

پرشین خودرو: در پایان داد‌وستدهای روز گذشته گروه خودرویی، ارزش کل بازار این گروه بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در 5آبان ماه(چهار هفته گذشته) ارزش کل بازار گروه خودرویی بالغ بر 18 هزار و 172 میلیارد تومان بود، به بیان دیگر در یک ماه گذشته سهام‌داران گروه خودرویی بالغ بر 1000 میلیارد تومان زیان دیدند.


در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی 86 میلیون و 246 هزار سهم در 8 هزار و 166 نوبت معاملاتی به ارزش 12 میلیارد و 300 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که روز گذشته بازار گروه خودرویی مانند سایر روزهای هفته جاری رمق چندانی نداشت، به‌طوری‌که سهام شرکت ایران خودرو تغییر زیادی نکرد، زامیاد نیز به همین ترتیب اما سهام گروه بهمن اندکی با کاهش همراه بود.

دیروز از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران، دماسنج بازار سرمایه تا ۷۹ هزار و ۴۴۹ واحد بالا رفت اما پس از فراز و فرودهایی، درنهایت به رقم ۷۹ هزار و ۳۸۵ رسید اما شاخص کل هم وزن با ۲۶ واحد رشد عدد ۱۶ هزار و ۵۳ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۹۱ واحد افت به رقم ۸۸ هزار و ۶۱۹ واحد رسید.

در چهارمین روز معاملات این هفته شاخص بازار اول ۶۴ واحد صعود کرد و به رقم ۵۶ هزار و ۳۸۳ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۴۱۹ واحد کاهش، رقم ۱۶۸ هزار و ۷۷۰ واحدی را تجربه کرد. در پایان معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت سیمان مازندران به علت تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

همچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت ایران دارو با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی، شرکت موتوژن بابت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، شرکت محورسازان ایران‌خودرو بابت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

بر اساس این گزارش، سامانه معاملات بورس ایران حدود سال 87 و بعد از 8 سال مذاکرات برای تغییر سامانه معاملات بورس تهران، جایگزین نرم‌افزار قدیمی و عقب‌مانده شد اما تحریم‌ها مانع به‌روزرسانی و رفع اختلال‌های متعدد آن شده بود.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس با اعلام اینکه سامانه معاملاتی در مجموع با 8 مورد اختلال همراه بوده است، از به‌روز شدن سامانه معاملات طی 6 تا 8 ماه آینده خبر داد.

از سویی در پی حضور کارشناسان شرکت فرانسوی آتوس (Atos) در ایران که اوایل آبان‌ماه اتفاق افتاد، به‌روزرسانی سامانه معاملات بورس ایران با بروز اختلالاتی، آن هم در برخی روزهای اوج دادوستدها و عرضه‌های اولیه همراه شد، اما در هفته جاری تفاهم‌نامه همکاری بین آتوس (دومین شرکت فناوری اطلاعات اروپا) و سازمان بورس به امضا رسید.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع دنیای خودرو

کد خبر 63459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha