همکاری جالب لندروور «دیسکاوری»» با پهپادها+تصاویر

پرشین خودرو: جهان همواره در حال پیشرفت است و شرکت‌های بزرگ خودروسازی هم از پیشرفت‌های تکنولوژی به نحو احسن استفاده می‌کنند تا محصولاتی به روز و پیشرفته تولید کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از جدیدترین اقدامات شرکت‌های بزرگ خودروسازی که اخیرا مرسدس بنز بکار گرفته، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کمک رسانی به اتومبیل است. به عنوان مثال سال‌های گذشته خودرویی معرفی شد که یک کوادکوپر کوچک بر روی آن می‌نشست و می‌توانستید هنگام گشت و گذار در پارکینگ‌های بزرگ، خودروی خود را با هوا فرستادن آن پیدا کنید، ولی با پیشرفت تکنولوژی وظایف مهم‌تری به این هواپیماهای بدون سرنشین محول شد که اخیرا شرکت خودروسازی مرسدس بنز از آنان بر روی ون کانسپت خود استفاده کرده بود تا بسته‌های پستی سبک وزن را به صاحبانشان تحویل دهد.

حال شرکت خودروسازی لندروور هم به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا به قولی کوادکوپرها بر روی محصولات خود روی آورده است، ولی این بار برای هدفی مهم‌تر از تحویل دادن بسته‌های پستی و یا پیدا کردن ماشین در پارکینگ‌های بزرگ و شلوغ، یعنی نجات جان انسان‌های حادثه دیده در حوادث طبیعی و غیرطبیعی.

بخواهیم بحث را باز کنیم، باید گفت که شرکت خودروسازی لندروور اخیرا برای سازمان جهانی "صلیب سرخ" ماشینی برمبنای نسل جدید لندروور دیسکاوری طراحی و تولید کرده است که درون آن تجهیزات مورد نیاز این سازمان برای کمک رسانی بکار گرفته شد.

ولی مهم‌ترین ویژگی این پروژه می‌تواند بکارگیری یک هواپیمای بدون سرنشین بر روی سقف اتومبیل باشد که دارای چهار موتور قدرتمند بوده و می‌تواند برای شناسایی محیط و سنجش خسارات به بار آمده ناشی از زلزله، ریزش بهمن، رانش زمین و... یک دید نزدیک‌تر برای کارشناسان و تیم امدادی فراهم آورد.

هرچند برای شناسایی موقعیت مصدومان و همچنین شناسایی راه‌های ممکن برای ورود هم می‌تواند کاربردی باشد.

در ادامه هم بد نیست بدانید که برای این شاسی بلند خوش تیپ لندروور، دو پیشرانه مختلف دیزلی در نظر گرفته شده است که یکی از آنان پیشرانه‌ای 3 لیتری توربوشارژر دیزلی شش سیلندر با حداکثر قدرتی 254 اسب بخاری بوده و دیگری هم پیشرانه‌ای شش سیلندر 3 لیتری توربودیزل با نهایت قدرتی 340 اسب بخاری است که می‌تواند در عرض 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

برای هر دو پیشرانه ذکر شده هم جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک جفت در نظر گرفته شده است.

کد خبر 69875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha