جواهر فرانسوی در راه بازار ایران

پرشین خودرو: اسفندماه سال گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، شرکت خودروسازی DS پس از وعده‌هایی که داده بود، از جدیدترین محصول خود در قالب یک خودروی شاسی بلند تحت عنوان DS 7 Crossback رونمایی کرد تا سبد محصولات خود را گسترش دهد.

به گزارش پرشین خودرو، حال درست چند روز پس از معرفی این خودرو در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، نمایندگی فروش محصولات DS در بازار کشور یعنی شرکت "آرین موتور تابان" اعلام کرد که پس از فراهم شدن شرایط مناسب، جدیدترین خودروی شاسی بلند DS را هم به سبد محصولات قابل عرضه خود اضافه خواهد کرد. حال به همین بهانه قصد داریم مروری کلی بر روی این خودروی شاسی بلند DS در پرشین خودرو داشته باشیم تا قبل از ورود این خودروی شاسی بلند لوکس فرانسوی به بازار کشور، اطلاعاتی بیشتر پیرامون آن کسب کنید.
اول از همه در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو، می‌توان شاهد یک چهره کاملا متفاوت نسبت به دیگر محصولات DS بود که در قسمت جلوی آن از یک جلوپنجره بزرگ با حاشیه‌های کرومی، چراغ‌های LED در اطراف سپر و همچنین از چراغ‌های پیشرفته تمام LED در قسمت پیشانی اتومبیل استفاده شده است تا جذاب‌ترین و پیشرفته‌ترین محصول DS خلق شود، اما به طور کلی، شرکت سازنده سعی کرده است که طراحی ظاهری این ماشین را با وجود استفاده از الگوهای طراحی جدید، تاحدودی به دیگر محصولات خود نزدیک کند که به نوعی امضای این شرکت بر روی محصولات خود به شمار می‌رود.
هر ماده مصرفی یا جزئیات خودرو الهام گرفته شده از آخرین مد روز است و در همین راستا شاهد استفاده از چوب‌های طبیعی در داخل کابین، روکش‌های چرمی مرغوب آلکانتارا بر روی صندلی‌ها و ادوات داخل کابین و همچنین شاهد الگو‌های کنده کاری شده توسط سازندگان ساعت هستیم که با دقت فراوان انتخاب شده و در داخل کابین این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو که بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی را به تحسین وا داشته است، ساعت شمار BRM R180 خواهد بود که با ظرافت خاصی در زمان روشن شدن ماشین از جای خود بیرون می‌آ‌ید و زمان دقیق را به راننده و سرنشینان اتومبیل نشان میدهد.
علاوه بر این، سیستم سرگرمی اتومبیل مجهز به یک صفحه نمایشگر بزرگ 12 اینچی با قابلیتهای اتصال فراوان و همچنین سیستم صوتی اتومبیل هم با همکاری Focal-JMLab توسعه پیدا کرده و مورد استفاده قرار گرفته است تا دیگر نیازی به تیونرها و یا سیستم صوتی قوی‌تر برای مشتریان نباشد.
از دیگر ویژگی‌های مهم DS 7 به عنوان یک خودروی شاسی بلند لوکس، می‌توان به سیستم دید در شب اتومبیل اشاره داشت که با استفاده از مادون قرمز، در تاریکی شب می‌توانید محیطی روشن را در صفحه نمایشگر خود شاهد باشید و همچنین موجودات زنده را به صورت "های‌لایت" به شما نشان می‌دهد تا حواس خود را جمع کنیدو از حضور آنان مطلع شوید.
علاوه بر این‌ها، امکان رانندگی نیمه اتوماتیک به کمک سیستم کمک راننده شرکت خودروسازی DS برای رانندگان این اتومبیل فراهم شده است. این سیستم با تکنولوژی کروز کنترل انطباقی به صورت هوشمندانه فاصله شما را با خودروی مقابل حفظ می‌کند و در صورت ترمز گرفتن ماشین جلو، اتومبیل شما هم به صورت تطبیقی اقدام به ترمزگیری کرده تا بدون دخالت شما از برخورد جلوگیری کند.
پس از حرکت اتومبیل هم سیستم کروز کنترل سرعت شما را به حالت قبل باز می‌گرداند و بدون دست زدن به غربیلک فرمان، سیستم‌های نگهدارنده اتومبیل بین خطوط جاده نیز شما را از انحراف و خروج از جاده ایمن می‌سازد، هرچند همانطور که گفته شد، سیستم‌های ذکر شده نیمه اتوماتیک هستند و راننده باید حواس خود را جمع کند تا در شرایط بحرانی وارد عمل شده و کنترل ماشین را بدست بگیرد.
برای بخش فنی اتومبیل هم سیستم‌های محرک متنوعی در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن می‌تواند یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی 200 اسب بخاری در کنار دو موتور الکتریکی 100 اسب بخاری باشد که با روی هم گذاشتن نیروی تولیدی آنان، حداکثر قدرتی 300 اسب بخاری بدست می‌آید. هرچند در این بین نباید نقش باتری‌های لیتیوم یون 13 کیلووات ساعتی در تامین انرژی موتورهای الکتریکی را نادیده گرفت که می‌توان تا مسافتی حدودا 60 کیلومتری بر روی حالت الکتریکی آنان حساب باز کرد.
پاراگراف بالا صرفا برای آشنایی بیشتر شما با سیستم‌های محرک اتومبیل بود، زیرا نسخه‌ای که توسط شرکت "آرین موتور تابان" وارد بازار کشور خواهد بود، به یک پیشرانه بنزینی 225 اسب بخاری مجهز شده است که برای انتقال نیروی خود از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده سریع استفاده می‌کند، درحالی که یک جعبه دنده 6 سرعته دستی هم در سبد سفارشات DS وجود خواهد داشت که شرکت "آرین موتور تابان" برنامه‌ای برای ورود این نسخه به بازار کشور ندارد.
برای معرفی اولیه، این اطلاعات به نظر کافی می‌رسد، اما به محض ورود این خودرو به کشور و انجام بررسی‌های لازم بر روی این خودرو، جزییات آن در اختیار شما خوانندگان همیشگی پرشین خودرو قرار خواهد گرفت.

کد خبر 82419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha