رویکردها تغییر نیابد، «قطب سوم» دردی از مملکت دوا نخواهد کرد

پرشین خودرو: مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا زمانی که در فکر و اندیشهه مونتاژ کاری به جای تولید مستقیم هستیم، ایجاد قطب سوم خودروسازی کمکی به صنعت خودرو و اقتصاد کشور نمی کند.

سعید مدنی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: امکان ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور وجود دارد زیرا در چشم انداز 1404 ما باید سالانه 3 میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم که در حال حاضر این عدد تقریبا 2 میلیون دستگاه است.

وی ادامه داد: برای جبران آن یک میلیون دستگاه دیگر باید فکر دیگری کرد که یکی از آن فکر ها می تواند معرفی خودروسازی جدید به عنوان قطب سوم باشد تا این کاستی تولید را تا سال پایانی برنامه تامین کند.

مدنی افزایش تولید را راه دیگر تامین کسری برنامه 1404 دانست و افزود: ما می توانیم قطب سازی کنیم یا همین دو قطب را تقویت کرده و تیراژ تولیدشان را افزایش دهیم اما؛ چیزی که مهم است اینکه، هر کدام از این دو اتفاق اگر قرار باشد با رویکرد فعلی صنعت خودرو رخ دهد، دردی از مملکت ما دوا نمی کند.

مدیر عامل سابق سایپا تصریح کرد: ایجاد قطب سوم و تولید خودرو به روشی که تا حالا رخ می داده است تنها کشور را برای بار هزارم تبدیل به مونتاژ کار کرده و معضلاتی مانند ساخت داخل، توسعه تولید و طراحی را حل نمی کند و در ادامه راه صادراتی محصولات را نیز همچنان بسته نگاه می دارد.

وی در مورد سخنان وزیر صنعت در مورد قطب سوم خودروسازی نیز گفت: مطمئن هستم آقای وزیر نیز تمام چالش های فعلی و آینده صنعت خودروی کشور را می داند و به همین دلیل است که در مورد ایجاد قطب جدید خودرویی سخن گفته است.

مدنی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیز خوب می داند که انتظاراتی که از دو قطب فعلی خودرو وجود داشته در تولید و صادرات تامین نشده و به همین دلیل وجود قطب سوم را برای پوشش دادن این 3 بعد مفید دانسته است.

کد خبر 83297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha