آمار نا مشخص مجوزهای صادر شده برای امداد خودروها!

پرشین خودرو: یکی از خصوصیاتی که ممکن است در خریدن یا نخریدن یک خودرو تاثیر بسیاری داشته باشد، بحث خدمات پس از فروش و چگونگی امدادرسانی به خودرو در مواقع ضروری است.

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری از خودروسازان برای خود دارای امداد خودروهای اختصاصی هستند و برخی دیگر از توان شرکت های خصوصی برای امداد خودروهای خود بهره می برند.
امداد خودرو از آن دسته فعالیت هایی است که سود بالایی برای سرمایه گذار به همراه دارد به همین دلیل افراد برای ورود به این حرفه از هیچ تلاشی روی گردان نیستند و شاید همین تلاش ها موجب حضور صدها برند با مجوز و بی مجوز امدادی در سطح شهرها و جاده ها شده است.
نبود یک مجری قوی برای ساماندهی این حرفه و برخورد نکردن با تخلفات انجام گرفته توسط افراد با مجوز و بی مجوز، حوزه امداد خودرو را به یک حوزه بی سر و سامان تبدیل کرده است.
مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان یکی از معدود افرادی است که بارها سعی کرده است برای این حوزه بی در و پیکر، تشکیلات منسجمی را پی ریزی کند اما هر بار به دلیل برخی کارشکنی ها با موفقیت کمتری نسبت به قبل رو به رو شده است.
برای پی بردن از آخرین وضعیت امداد خودروهای جاده ای و شرایط تازه این حوزه، با علیرضا برنجی مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان هم کلا شده ایم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید.

*آقای برنجی کمی در مورد فضای فعلی امداد خودروهای کشور توضیحاتی بفرمایید.
در چند سال اخیر با توجه به اینکه دستگاه های متولی برای ساماندهی امدادخودروها ورود کردند، این خوشبینی وجود داشت که اتفاق مثبتی رخ دهد اما موفقیتی کسب نشد.
در داخل شهرها، شهرداری ها و در جاده ها سازمان راهداری متولی هستند و البته در جاده ها اوضاع کمی بهتر شده است. اما مشکل حضور افراد بدون ضابطه در این حوزه است به همین دلیل ساماندهی بصورت کامل محقق نشد.


*مگر نه اینکه متولی برای هر دو مجموعه شهری و برون شهری وجود دارد. پس چرا همچنان مشکلات رفع نشده است؟
به دلیل برخی مشکلات این دستگاه ها نیز بی انگیزه شده اند و اساسا وقتی شما تلاش کنید و موفقیتی بدست نیاورید، دلسرد خواهید شد. این کاملا طبیعی است.

*ما در حال حاضر چند انجمن صنفی در این حوزه داریم؟
3 انجمن در حوزه امداد خودرو فعال هستند 1- انجمن درون شهری استان تهران 2- انجمن برون شهری استان تهران 3- انجمن کشوری امداد خودرو
این سه انجمن نیز به دلیل اینکه با یکدیگر اختلاف دارند و دچار چالش هستند، نمی توانند موفق شوند و تا به امروز هم کاری از پیش نبرده اند.

*در حال حاضر چند امداد مجاز و غیر مجاز در کشور فعال هستند؟
در امداد جاده ای حدود 70 شرکت برای امداد مجوز گرفته اند و تعدادی هم بومی های مناطق هستند. در حوزه شهری اطلاعات کافی در مورد تعداد وجود ندارد و شهرداری ها آماری از مجوزها اعلام نکرده اند.
یکی از مشکلات این است که مجموعه ها برای دریافت مجوز به شهرهای مختلف مراجعه می کنند و هر شهر بر اساس خواسته و قانون خود مجوز می دهد.

*نقش وزارت کشور در این میان چیست؟
وزارت کشور فقط به صورت یک ستاد ورود می کند. این مجموعه به ارسال بخشنامه اکتفا کرده است و دستورالعمل ها را صادر می کند. اما در حوزه شهری هیچ موفقیتی به دست نیامده است.

کد خبر 87539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha