برای توسعه صنعت خودرو؛ الگوهای موفق را«ایرانیزه» کنیم

پرشین خودرو: باید از حضور برندهای موفق در کشور به نفع توسعه صنعت خودرو و صنایع وابسته استفاده بهینه کرد و این یعنی الگوی موفق در سایر کشورهای را بومی کرده و نیازهای داخلی را بر اساس آن رفع کنیم.

عبدالله بابایی کارشناس صنعت و بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب گفت: برای اینکه بتوانیم از موفق بودن برگزاری همایش های قبلی اطلاع حاصل کنیم باید از روش های علمی استفاده کرد تا نتایج و تاثیرات همایش از نقطه آغاز تا امروز که به برگزاری همایش پنجم انجامیده، بررسی شود.
وی ادامه داد: در همایش چهارم خودرو مطالب با ارزشی مورد بررسی قرار گرفت و بزرگان صنعت خودرو در قالب مهمانان ایرانی و خارجی سخنرانی کردند. بنابراین تا همین نقطه نیز اتفاق خوبی افتاده و حالا باید نتایج آن سخنرانی ها و ارائه ها را در روند صنعت خودرو بررسی کرد.
وی در مورد برگزاری پنجمین همایش بین المللی خودرو و اهداف آن گفت: ایران در زنجیره تامین رقابت پذیر(مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک) حرف های زیادی برای گفتن دارد و این حوزه ها در کشور دارای کیفیت بالا همراه با تفکری ناب هستند.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: بحث به موقع بودن انبارش، حمل و نقل به موقع و تهیه و تدارک مواد اولیه و قطعه سازی موضوعاتی است کع نا در آنها بسیار قوی هستیم.
بابایی در مورد حضور برندهای و شرکت های خارجی در همایش پنجم خودرو گفت: بی شک ما می توانیم از حضور خارجی ها در ایران و در این همایش به نفع کشور و صنعت خودرو بهره برداری کنیم و این حضور باعث موفقیت بیش از پیش همایش پنجم خواهد شد.
این کارشناس صنعت و بازار خودرو کشور، با اشاره به این مطلب که باید از الگوهای موفق جهانی استفاده کنیم تصریح کرد: وقتی یک کار و برنامه در نقطه ای از جهان موفق شده است می توانیم با بومی سازی آن برنامه، موفقیت آن را در ایران نیز تضمین کنیم .
وی اظهار داشت: در مورد اینکه کدام یک از مباحث زنجیره تامین برای ایران دارای اولویت است باید عرض کنم که همه این مباحث یعنی زنجیره تامین مواد اولیه، قطعه سازی و لجستیک باید با یکدیگر رشد و توسعه پیدا کنند.

کد خبر 89211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha