تاثیر شگرف همایش خودرو بر گروه خودرویی

پرشین خودرو: گروه خودرویی به‌عنوان لیدر سنتی بازار سرمایه همواره مورد توجه فعالان و سهام‌داران بازار سرمایه بوده است در حالی که این صنعت بورسی در سال جاری عملکرد بسیار سینوسی از خود برجای گذاشته و نتوانسته است آن‌طورکه باید‌و‌شاید سهام‌داران خود را خشنود کند.

به گزارش پرشین خودرو، مصطفی احمدلو کارشناس بازار سرمایه، با بیان این مطلب گفت: چنانچه بخواهیم به بررسی روند عملکرد صنعت خودرو در بازار سرمایه در روزهای پیش رو و به‌خصوص تا شب عید بپردازیم، باید گفت چهار عامل می‌توا‌نند بر این موضوع تاثیر‌گذار باشد.
به گفته وی، نخستین مولفه، مشخص شدن وضع سهام ۱۶درصدی ایران‌خودرو برای فروش است و چنانچه این معامله در روزهای آینده تکرار شود، نماد ایران‌خودرو با توجه به اینکه بزرگ ترین نماد گروه خودرویی به شمار می رود و تاثیرگذاری بسیاری در این گروه دارد، می‌تواند دوباره جان گرفته و در مسیر رشد قرار بگیرد اما اگر این معامله منتفی شود، آن زمان است که به ‌طور‌کلی این اقدام تاثیر منفی بر گروه خودرویی و به‌ خصوص بر سهام ایران‌خودرو خواهد گذاشت.
این کارشناس بازار سرمایه، دومین موضوعی که به خصوص در بهمن‌ماه می‌تواند تاثیرگذاری شگرفی بر صنعت خودرو و قطعه و به‌خصوص شرکت‌هایی که از این دو صنعت در بازار سرمایه حضور دارند، بگذارد را برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو دانست و افزود: این همایش در روزهای ۲۴ ‌و ۲۵ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود و شرکای خودروسازی و قطعه‌سازی خارجی کشور نیز در این رویداد مهم خودرویی سال شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: اهمیت این رویداد از آنجا نشات می‌گیرد که اگر قراردادهای جدیدی در این همایش امضاء شود، می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد خودروسازان و قطعه‌سازان حاضر در بورس بگذارد.
احمدلو در پاسخ به اینکه در این همایش چه مواردی مطرح می‌شود که منجر‌به عملکرد مثبت در گروه خودرویی خواهد شد، بیان کرد: تاکید همایش امسال بر رقابت‌پذیری و نقش فناوری‌های نوین در صنعت خودرو و قطعه‌سازی است. در صورتی که خودروسازان و قطعه‌سازان بتوانند در این زمینه‌ها تغییرات لازم را در عملکرد کاری خود ایجاد کنند، آن زمان می‌توان به آینده خودرویی‌های بورس بسیار امیدوار بود.
وی در پاسخ به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و شرکت‌ها باید در ابتدای سال آینده گزارش عملکرد ۱۲ماهه خود را ارائه دهند، با توجه به‌این موضوع وضعیت شرکت‌های خودرویی چگونه است؟ به دنیای خودرو گفت: سومین عامل، بررسی وضعیت عملکرد خودروسازان در کوتاه‌مدت است. در این رابطه قرار است گزارش‌های ۱۲ماهه شرکت‌های بورسی اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت‌ماه منتشر شوند و پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های خودرویی گزارش‌های خوبی را منتشر کنند و تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، آخرین عامل برای تاثیرگذاری بر عملکرد خودروسازان در بازار سرمایه، قیمت دلار است که درحال‌حاضر در مسیر رشد تدریجی قرار دارد و به نظر می رسد دولت قصد دارد در درازمدت قیمت دلار را واقعی کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند این موضوع باید بسیار حساب شده باشد اما در حال‌حاضر دلار در موقعیتی قرار دارد که به عنصر مهم در اقتصاد ملی کشور تبدیل شده است و باید منتظر ماند و دید قیمت دلار تا شب عید چه مسیری را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 90007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha