سرمایه گذاری هنگفت خودروساز آلمانی بر خودروهای الکتریکی

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای گسترش فعالیت خود در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی، اخیرا سرمایه گذاری 48 میلیارد دلاری انجام داده است.

به گزارش پرشین خودرو، طبق ادعای منابع خبری، کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای عقب نماندن از رقبا و همچنین گسترش فعالیت خود در زمینه تولید و راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی، اقدام به سرمایه گذاری 40 میلیارد یورو تنها برای خرید و تامین باتری‌های مورد نیاز وسایل نقلیه الکتریکی انجام داده است که معادل آن در واحد بین المللی چیزی حدود 48 میلیارد دلار خواهد شد، این درحالیست که رقم قرارداد فولکس واگن برای تامین باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی خود تقریبا با ارزش کل بازار تسلا برابری می‌کند.

 



اگرچه کمپانی خودروسازی تسلا یکی از شناخته شده‌ترین تولید کنندگان وسایل نقلیه الکتریکی در جهان به شمار می‌آید و رونق بسیار خوبی برای محصولات خود دارد، اما دو غول بزرگ خودروسازی جهان یعنی "فولکس واگن" و "دایملر" وارد میدان شده و در نظر دارند تا وسایل نقلیه الکتریکی خود را راه اندازی کرده و به بازار عرضه کند که می‌توانند بازار فروش بسیار خوبی داشته و تسلا را کنار بزنند، زیرا در حال حاضر فروش تنها 4 روز فولکس واگن در سراسر جهان برابر با آمار فروش کلی تسلا در طول 1 سال است.

 



مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد: برای تمامی برندها، ما قصد داریم بزرگ‌ترین ناوگان خودروهای الکتریکی را در جهان راه اندازی کنیم که اولین محصول تمام الکتریکی ما از بین خانواده آئودی و اتومبیل e-tron خواهد بود که از ماه اوت سال جاری به خط تولید اضافه می‌شود. اما از سال آینده شاهد تولید پورشه "ماموریت E" خواهیم بود و بعد از آن محصولات الکتریکی فولکس واگن از راه خواهند رسید.

کد خبر 95428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha