امکان هک وجود دارد اما؛ همیشه هوشیاریم

پرشین خودرو: پس از اتفاقات اخیر در حوزه فروش خودرو و احتمال ایجاد حفره های امنیتی در سایت های فروش خودرو، «ایرانی کار» از ایمنی بالای پورتال خود ابراز اطمینان کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از بحث های داغ فروش خودرو به روش اینترنتی، هک احتمالی سایت توسط هکرهاست.

شاید داغ ترین مثال برای هک سایت ها، توسط یکی از ارگان های نظارتی در مورد هک سامانه ثبت سفارش خودرو مطرح شد.

در زمان اعلام بسیاری خرده گرفتند که نمی شود، اساسا هک سایت امکان ندارد و البته در آخر قبول کردند که هم می شود و هم وجود دارد.

یکی از سایت هایی که می تواند بیشترین زمینه برای هک آن وجود داشته باشد، پورتال جامع فروش خودرو یا ایرانی کار است که توسط بخش خصوصی اداره و مدیریت می شود.

بی شک به دلیل حاشیه بازاری که بازار خودرو در ماه های اخیر پیدا کرده است، نفوذ به سامانه اصلی فروش اینترنتی خودرو می تواند بسیار اقوا کننده باشد.

چه ضمانتی برای امن بودن این سامانه وجود دارد و آیا تا کنون برای این پورتال فروش حمله سایبری یا همان هک شدن رخ داده است؟

 

هک
 

نیما چوکامی مدیر تولید محصول و توسعه تکنولوژی شرکت مگا(مجری فروش اینترنتی خودرو) در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن دفاع از ایمنی سیستم فایروال پورتال جامع خودرو گفت: چنانچه شخصی به شما اعلام کرد که سایتی قابل هک نیست، یا دروغ می گوید و یا سواد کافی را ندارد.

وی ادامه داد: بی شک برنامه نویسی سایت بدون خطا نیست و نقاط ضعف مختلفی در این برنامه نویسی ممکن است وجود داشته باشد از این رو هک شدن و حمله های سایبری به سایت های مختلف همیشه بوده است اما ایمنی سایت و اینکه از چه روش های برای مصونیت مجموعه خود استفاده کنید نقش مهمی در موفقیت یا شکست حمله سایبری دارد.

چوکامی تاکید کرد: در سایت "ایرانی کار" سعی کردیم تمام نقاط ضعف را پوشش دهیم اما این کار همیشه در حال بهبود است یعنی ما هر بار روش های دفاع در مقابل حملات سایبری را بهینه می کنیم.

وی افزود: بارها سعی شده به پورتال جامع خودرو، ورود غیر قانونی انجام شود اما فایروال ها و سیستم های امنیتی ما جلوی این هجوم را گرفته است.

مدیر تولید محصول و توسعه تکنولوژی مگا بیان کرد: با توجه به اینکه "ایرانی کار" قصد رشد فعالیت های خود را دارد، نسخه جدید سایت را آماده کرده ایم که به زودی رونمایی می شود و با افزایش عملکرد های سایت، تعداد سرورها و امکانات را افزایش خواهیم داد تا خللی در هیچکدام از بخش ها از جمله در فروش های اینترنتی رخ ندهد.

یادآور می شود که پورتال جامع خودرو یا ایرانی کار، حضور در حوزه های مختلف بازار خودرو از فروش تا خدمات پس از فروش را برای خود تعریف کرده است اما؛ تا کنون فقط در فروش خودروهای صفر موفق به ایفای نقش شده و در ادامه قرار است با همکاری خودروسازان دیگر فعالیت های خود را بر اساس اساسنامه شرکت توسعه دهد.

کد خبر 99607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha