صنعت خودرو
-
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی مطرح کرد:
صنعت خودرو و قطعه سازی در باتلاق کسری نقدینگی و زیاندهی
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در جلسه هم اندیشی با معاون دادستان كشور گفت: صنعت خودرو و قطعه سازی در باتلاق کسری نقدینگی و زیاندهی قرار گرفته است.
-
/اختصاصی/یک کارشناس صنعت خودرو پاسخ داد:
چرا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به صنعت خودرو ورود نمی کنند؟
زمان اندکی به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال جاری باقی مانده است و هفت نامزد این دوره، تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده اند اما نکته ای که تا امروز جلب توجه می کند عدم پرداختن نامزدهای انتخبات سیزدهم به مباحث مهمی چون صنعت و بازار خودرو است.
-
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛
تمجید رئیسجمهور از پیشرفتهای صنعت خودرو
رئیسجمهور در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از صنعت خودرو کشور تمجید کرد.
-
/اختصاصی/مشکلات صنعت خودرو ایران با بحران جهانی جدی تر می شود!؛
تاثیر کمبود تراشه بر قیمت خودروسازان داخلی
کمبود تراشه در زنجیره تامین این روزها به بحرانی در غول های خودروسازی جهان تبدیل شده است و بسیاری از کارخانجات تولیدی را با کاهش تولید مواجه کرده است اما این بحران دامن صنعت خودروسازی کشور ما را نیز خواهد گرفت؟
-
نایب رییس انجمن همگن قطعه سازان تهران:
دخالت دولت در صنعت خودرو از تحریم مخرب تر است
نایب رییس انجمن همگن قطعه سازان استان تهران گفت: تحریم ها به اقتصاد ایران قطعا آسیب بزرگی زده است ولی اگر از صنعتگران درباره مقایسه آسیب تحریم ها و رفتارهای دولت بپرسید، قطعا تخریب دخالت دولت را بسیار سهمگین تر می دانند.
-
نماینده بابل در خودروسازی خزر:
صنعت خودرو برای مجلس مهم است
نماینده مردم بابل با اشاره به این که صنعت خودرو، پیشران اقتصاد کشور است، گفت: این صنعت برای مجلس شورای اسلامی از منظر اشتغال زایی، تامین نیاز مصرفکنندگان و کاهش وابستگیها مهم است.
-
/اختصاصی/مدیرعامل اسبق سایپا پاسخ می دهد:
دلیل شل کن و سفت کن های تحریم در صنعت خودرو
صنعت خودرو ایران اگر چه پس از صنعت نفت، بزرگترین صنعت در ایران محسوب می شود اما به دلیل وابستگی در تولید و فقدان برنامه ریزی و سیاست گذاری ها همواره مورد هدف تحریم کنندگان قرار گرفته است؛ در واقع شل کن و سفت کن های تحریم در صنعت خودرو ایران طی سالهای اخیر جریانی برنامه ریزی شده و به منظور بهم ریختگی در نظام برنامه ریزی در صنعت خودرو و توسعه واردات و نابودی خودروسازی ایران هدف گذاری شده است.
-
/اختصاصی/رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی:
31 سازمان در صنعت خودرو دخالت می کنند!
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور از دخالت 31 سازمان در صنعت خودرو کشور خبر داد و گفت: براساس بررسی های مرکز پژوهش های بازرگانی وزارت صمت در حال حاضر حدود 31 سازمان و دستگاه در صنعت خودرو دخالت دارند.
-
/یادداشت/
توسعه زنجیره ارزش صنعت خودرو با فناوری زنجیره بلوکی
فناوری زنجیره بلوکی یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیونها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان دادههایی در آن ثبت و اصلاح شده و از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، برای تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی استفاده میشود.
-
/گزارش خبری/
قول تایوانیها برای حل مشکل کمبود قطعات الکترونیکی خودرو
شرکت TSMC تایوان اعلام کرد که تا ماه ژوئن میتواند بخش قابل توجهی از کمبود عرضه قطعات یدکی الکترونیکی خودرو در جهان را حل کند.
-
صنعت خودرو بعد از لغو تحریمها چگونه رشد میکند؟
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص وضعیت صنعت خودرو و راهکارهای رشد این صنعت پس از برداشته شدن تحریم ها توضیحاتی داد.
-
تمایل آمریکا به لغو تحریم خودروسازی ایران
درحالیکه ایران و آمریکا هنوز نتیجه مذاکرات وین و برنامه خود برای بازگشت به توافق هستهای و برجام را رسما اعلام نکردهاند، رسانههای خارجی از احتمال لغو برخی تحریمها از جمله تحریم صنعت خودرو خبر دادهاند.
-
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:
روند توسعه ای سایپا، نگاه مردم به صنعت خودرو را تغییر می دهد
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با روند توسعه ای که سایپا در پیش گرفته است نگاه جامعه به صنعت خودرو تغییر خواهد کرد و دیگر مردم به دنبال خودروهای خارجی نخواهند بود.
-
مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی بررسی کرد؛
چشمانداز آتی صنعت خودرو
مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی در جدیدترین گزارش خود به چشمانداز و روندهای اصلی صنعت خودروی جهان پرداخته است. در این گزارش تاکید شده که صنعت خودرو در سالهای آتی از لحاظ تولید و مصرف بر بازارهای آسیایی متمرکز خواهد شد.
-
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد:
چراغ سبز بایدن برای کاهش تحریم صنعت خودرو
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که دولت بایدن چراغ سبز را برای رفع برخی تحریمهای مهم اقتصادی و نفتی داده است.
-
/اختصاصی/سرنوشت صنعتی که با 2 رخداد مهم گره خورده است؛
از مشکلات پیش روی قطعه سازی تا حضور پر رنگ شرکتهای چینی / آخرین تصمیمات دولت برای رفع موانع در صنعت خودرو و قطعه سازی
با توجه به چشم انداز پیش رو در مذاکرات به نظر می رسد درصدی بهبودی در اوضاع صنعت خودرو و قطعه سازی حاصل شود گر چه لازم است تصمیماتی از سوی مسئولان در پایان دولت دوازدهم در خصوص رفع موانع صنعت خودرو و قیمت گذاری خودرو صورت گیرد اقدامی که قطعا منافع خودروسازان و قطعه سازان و مصرف کنندگان را به همراه خواهد داشت.
-
دبیر انجمن همگن قطعه سازان مطرح کرد:
نیاز صنعت خودرو به تدوین سند بالادستی برای همکاری با شرکای خارجی
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: با توجه به احیای برجام و رفع احتمالی تحریم های غرب لازم است همکاری خودروسازان ایرانی و شرکت های خارجی براساس یک سند بالادستی به گونه ای ریل گذاری شود که تلاش ها و دستاوردهای اخیر قطعه سازان کشور در زمینه افزایش ساخت داخل، تهدید نشود.
-
/اختصاصی/یك نماینده مجلس شورای اسلامی:
تولید خودرو و کامپیوتر خودرو در دوران تحریم نشان از موفقیت است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو و عدم فعالیت خودروسازان گفت: تولید خودرو و حتی کامپیوتر خودرو در دوران تحریم نشان از موفقیت صنعت خودرو ایران است.
-
تشکیل کمیته تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در انجمن همگن قطعه سازی؛
صنعت خودرو؛ دستورکار نخستین جلسه سران قوا در سال 1400
در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان شد که موضوع صنعت خودرو در نخستین جلسه سران قوا در سال ۱۴۰۰ مطرح خواهد شد.
-
معاون قضایی دادستان کل کشور:
نحوه تخصیص ارز ترجیحی در صنعت خودرو شفاف شود
معاون قضایی دادستان کل کشور، با تاکید بر شفاف سازی نحوه تخصیص ارز ترجیحی در صنعت خودرو، گفت: زنجیره فعلی در این مسیر معیوب است و آن نیز غیر قابل حل نیست.
-
/اختصاصی/ سرمایه گذاری؛ چالش قطعه سازان در سال 1400؛
با سودآوری قفل سرمایه گذاری در صنعت خودرو شکسته می شود؟
با وجود برخی چالش ها و مشکلاتی که در حوزه تامین نقدینگی و مطالبات پیش روی قطعه سازان وجود دارد، یک مقام صنفی در انجمن قطعه سازان ایران یکی از مهمترین نگرانی ها و دغدغه های سازندگان در سال 1400 را سرمایه گذاری می داند؛ جریانی که به گفته وی در یک دهه گذشته در این صنعت عملا متوقف شده است.
-
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:
صنعت خودرو را لوس بار آوردیم
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کفت: صنعت خودرو را لوس بار آوردیم لذا توانایی رقابت ندارد.
-
سفیر ایران در روسیه مطرح کرد:
ایجاد ارتباط متقابل در حوزه خودرو ایران و روسیه
سفیر ایران در روسیه، از ایجاد ارتباط متقابل در حوزه خودرو ایران و روسیه خبر داد.
-
خودرو باز هم موتور «رشد» شد
با اعلام مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور در بخش صنعت طی پاییز و همچنین ۹ ماهه امسال، مثبت شده است، موضوعی که به نظر میرسد دلیل اصلی آن، بهبود روند تولید خودرو است.
-
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین مطرح کرد:
تحقق دستیابی به استقلال در صنعت خودرو با حمایت از بخش خصوصی
نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از کارخانه بهمن دیزل، انجام فعالیت های تخصصی و مطابق با نیاز کشور و تولید محصولات با کیفیت داخلی را مشاهده کردم.
-
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:
تدوین بسته های تشویقی و حذف قوانین دست و پاگیر از صنعت خودرو
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینكه هزینه های تولید خودرو به شدت افزایش پیدا كرده و این واقعیتی است كه باید بپذیریم، گفت: كمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال تدوین طرحی است كه بواسطه آن و در قالب بسته های تشویقی و حذف قوانین دست و پاگیر از صنعت خودرو حمایت های بیشتری صورت گیرد.
-
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:
توان بالای سایپا برای حضور در بازار منطقه / کاهش وابستگی خودروسازان و قطعه سازان به خارج
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت هایی که در سایپا دنبال می شود بسیار دلگرم کننده است، گفت: سایپا به حدی از رشد و توسعه دست یافته که می تواند به زودی در بازارهای منطقه حضور داشته باشد.
-
توسعه داخلیسازی خودرو در سایه تحریم و کرونا
بررسی عملکرد خودروسازان و قطعهسازان حاکی از افزایش عمق ساخت داخل قطعات و خودروها و تولید خودروهای جدید با درصد داخلیسازی بالا است، توفیقی که در شرایط دشوار تحریمهای ظالمانه و تداوم پاندمی کرونا محقق شده است.
-
نقد جدی مدیرعامل اسبق ایران خودرو به صنعت خودرو
مدیر عامل سابق ایران خودرو با اعلام اینکه اصولاً برای تولید یک تعریف خیلی واضح وجود دارد، گفت: تولید به معنی آن است که شما ۵۱ درصد ارزش افزوده و فناوری های کلیدی را در داخل کشور داشته باشید، اگر نداشته باشیم اسمش تولید نیست، سر هم بندی است.
-
چرا خودروسازی ایران پیشرفت زیادی نکرد؟
صنعت خودرو، چهره قرن بیستم را تغییر داد. از زمانی که فورد خط مونتاژ را در این صنعت بهکار گرفت و مفهوم تولید انبوه از این صنعت، جهانی شد و به دیگر صنایع و ارکان زندگی بشر رسوخ کرد، مهندسی، محاسبات و برنامهریزی حرف اول را در این صنعت عظیم زده است. حتی در این صنعت (البته در کنار صنعت هوایی)، کلیه مبانی مدیریت صنعتی نوین را شکل داد.