کد خبر 105336
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
خرید هواپیما از ژاپن در برابر پول فروش نفت

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به رویکرد جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: به طور حتم تمام کشورها و شرکت های تولیدکننده هواپیما به عنوان گزینه توسط سازمان هواپیمایی مورد بررسی قرار می گیرد تا از این طریق ناوگان هواپیمایی تجهیز و نوسازی شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور دارای عمر بالا و فرسودگی است، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تکمیل خطوط هوایی اعم از مسافربری و باربری اقدام کنند.

آی‌آرجی چینی، میتسوبیشی ژاپنی و سوخوی روسی در راه ناوگان هوایی ایران

وی با اشاره به برنامه ریزی و مذاکره دولت برای خرید هواپیما از شرکت آی آر جی چین، میتسوبیشی ژاپن و سوخو روسی، افزود: ناوگان هواپیمایی تاکنون از بلوک شرق تنها نسبت به خرید هواپیما از روسیه اقدام کرده بود، اما هواپیماهای روسی نتوانستند به خوبی امتحان خود را پس بدهند و خاطرات نامطلوبی درباره توپولف های دست دوم در اذهان مردم و مسئولان نقش بست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست، از این رو گزینه های مختلفی برای خرید هواپیما از جمله شرکت چینی، ژاپنی و حتی روسی مطرح است.

 

هواپیما


موسوی بیوکی گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست، از این رو گزینه های مختلفی برای خرید هواپیما از جمله شرکت چینی، ژاپنی و حتی روسی مطرح است.

خرید هواپیما از ژاپنی ها در ازای پول فروش نفت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کشوری مانند ژاپن توسط آمریکا از تحریم های نفتی معاف شده است، حال می توان از این مسئله برای خرید و تهاتر استفاده کرده بود؛ به گونه ای که این کشور به جای پرداخت هزینه خرید نفت، به ایران، هواپیمای نو بفروشد، از این رو می توان به خوبی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را نوسازی کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته اولویت اصلی در خرید هواپیما، کیفیت آن است؛ از این رو مسئولان سازمان هواپیمایی باید تمام شرایط و اولویت ها برای خرید هواپیما را بررسی و طبق آن نسبت به مذاکره با کشورها اقدام کنند.

کد خبر 105336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha