آشیانه تعمیر هواپیما در فرودگاه امام افتتاح شد

پرشین خودرو: معاون پشتیبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، از آمادگی آشیانه تازه افتتاح شده این ایرلاین، برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سید رامتین باقری در حاشیه مراسم افتتاحیه آشیانه شماره ۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: ساخت این آشیانه از سال ۸۸ آغاز شد و ۱۱ میلیارد تومان هزینه احداث آن بوده است.

وی با بیان اینکه مساحت عرصه این آشیانه، ۷۶۵۰ متر مربع با ارتفاع ۲۰ متر است، گفت: همزمان دو هواپیمای پهن پیکر و ،ATR می توانند در این آشیانه تعمیر و نگهداری شوند.

معاون پشتیبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ادامه داد: هدف از احداث آشیانه شماره ۲ هما در فرودگاه امام خمینی(ره)، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیما بوده است؛ چراکه تا پیش از افتتاح این آشیانه، هواپیماهایی که از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقاصد خارج از کشور پرواز داشتند، باید در آشیانه‌های «استقلال»، «آزادی»و «انقلاب» فرودگاه مهرآباد اورهال می شدند؛ اما در حال حاضر با افتتاح این آشیانه، نیازی به پرواز هواپیما به صورت خالی از فرودگاه امام خمینی(ره) به مهرآباد و سپس بازگشت مجدد به صورت خالی از مسافر آن، پس از تعمیر به فرودگاه امام خمینی(ره) نخواهد بود.

باقری تاکید کرد: در حال حاضر هر سه آشیانه مهرآباد فعال است و غیر از هما، دو ایرلاین بزرگ دیگر کشور نیز در فرودگاه امام خمینی(ره) آشیانه مستقل دارند.

وی یادآور شد: آشیانه شماره ۱ هما نیز در حال ساخت بوده و پس از تکمیل ساخت و ساز آن، تجهیزات مورد نظر نیز در آشیانه شماره یک هما، در فرودگاه امام خمینی(ره) نصب خواهد شد.

به گفته معاون پشتیبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماها متعلق به هما در فرودگاه امام خمینی(ره)، آماده ارائه خدمات تعمیر هواپیما به سایر شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی خواهد بود.

کد خبر 110126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha