کد خبر 110135
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
خداحافظی شرکت‌های کشتی‌رانی با سوخت فسیلی

عصر بازآفرینی: شرکت‌های کشتی‌رانی در سوئد به تازگی اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۴۵ میلادی به طور کامل سوخت‌های فسیلی را کنار خواهند گذاشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش اهمیت حفاظت از محیط زیست و مقابله با گرمایش زمین و کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین، اقدامات بسیاری از سوی شرکت‌های مختلف صورت پذیرفته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تلاش برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی اشاره کرد.

چندی پیش بود که خبری مبنی بر خداحافظی بزرگترین شرکت کشتیرانی در جهان، مرسک دانمارک، با سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ میلادی در رسانه‌ها منتشر شده بود و حالا به نظر می‌رسد که سوئد نیز به عنوان یکی دیگر از کشورهای منطقه شمال اروپا و اسکاندیناوی تصمیم گرفته است که تا سال ۲۰۴۵ میلادی به طور کامل سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد و بدین ترتیب سهم خود را در راستای حفاظت از محیط زیست ایفا کند.

سوئد همچنین تلاش‌های بسیاری برای کاهش آلودگی هوا و استفاده روزافزون از وسایل نقلیه و خودروهای برقی و الکتریکی کرده است و هم‌اکنون یکی از کشورهای پیشگام در راستای توسعه و گسترش خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

این کشور همچنین در سند راهبری و برنامه‌های چشم‌انداز سال‌های آینده خود از کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای آلاینده، سمی و خطرناک به جو زمین خبر داده است که مقدار زیادی از آن توسط برقی سازی سیستم حمل و نقل عمومی و شهری صورت خواهد گرفت و بخش اعظمی از آن نیز توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ فعال در این کشور ایفا خواهد شد.

بر اساس گزارش وب سایت treehugger، بدین ترتیب سوئد اعلام کرده است که تا سال ۲۰۴۵ میلادی شرکت‌های کشتیرانی و بزرگ در زمینه حمل و نقل به صفر می‌رسد.

شرکت کشتی‌رانی مرسک مستقر در دانمارک که هم اکنون ۲۰ درصد از مجموع کل ترافیک دریایی جهان را به خود اختصاص داده است، پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمایل دارد پیشرانه‌های تولیدکننده کربن دی اکسید را کنار گذاشته و بجای آن از سوخت‌های پاک و تجدیدپذیر برای کشتی‌های حامل کانتینر استفاده خواهد کرد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، از آنجایی که ۳ درصد از گازهای آلاینده در جهان به کشتی‌های این شرکت که با بهره‌گیری از سوخت‌های فسیلی حرکت می‌کنند، تعلق دارد بنابراین به نظر می‌رسد تنها راهی که برای هدف کاهش آلایندگی جو زمین و حذف تولید کربن دی اکسید وجود دارد، روی آوردن این شرکت‌های عظیم به سمت و سوی سوخت‌های پاک و تجدیدپذیر است.

کد خبر 110135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha