کد خبر 126458
۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
لکسوس LS مدل 2021 معرفی شد

نسخه فیس‌لیفت سدان پرچم‌دار لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ مجهز به سیستم محرکه هیبریدی برای بازار اروپا رونمایی شد که به‌روزرسانی‌های آن شامل تغییراتی در پیشرانه، جعبه‌دنده و سیستم تعلیق می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، لکسوس برای نخستین بار از نسخه فیس‌لیفت سدان پرچم‌دار LS برای بازار اروپا رونمایی کرد؛ این خودرو مدتی قبل در اوایل جولای برای بازار جهانی رونمایی شده بود.

همانند مدل مخصوص بازار ایالات متحده، نسخه اروپایی لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ از طراحی به‌روزرسانی‌شده، فناوری‌های جدید و تجهیزات تازه بهره می‌برد. در بخش طراحی هیچ چیز جدیدی نسبت به مدل پیش‌تر معرفی‌شده وجود ندارد، زیرا لکسوس LS در بازار اروپا کاملا شبیه به مدل آمریکای شمالی است.

با این تفاوت‌هایی نیز بین دو مدل وجود دارد؛ برخلاف لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ فروخته‌شده در ایالات متحده، مدل اروپایی تنها یک انتخاب برای سیستم محرکه دارد که سیستم هیبریدی LS 500h است. مشتریان اروپای غربی و مرکزی از نوع LS 500 که از پیشرانه بنزینی ۳/۵ لیتری توئین توربو خورجینی ۶ سیلندر استفاده می‌کند، محروم هستند؛ البته باتوجه‌به قوانین سختگیرانه انتشار دی‌اکسیدکربن در اتحادیه اروپا، این موضوع کاملا دور از انتظار نبود.

توجه داشته باشید که در بازارهای اروپای شرقی (شامل روسیه، اوکراین و سایر جمهوری‌های اتحاد شوروی سابق) همچنان پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر ارائه می‌شود که با زمان‌بندی تعویض دنده اصلاح‌شده برای جعبه‌دنده ۱۰ سرعته خودکار، بهبود یافته است. پیشرانه همچنین از سیستم کنترل تزریق سوخت بهره می‌برد، درحالی‌که طراحی لبه جدید در سطح بالایی پیستون‌ها، امکان دستیابی به مخلوط غنی هوا و سوخت را در اطراف شمع‌ها تضمین می‌کند و به‌خصوص در هنگام کار کردن سرد پیشرانه، باعث کاهش سروصدا می‌شود.

مسئولان لکسوس می‌گویند که سیستم محرکه هیبریدی LS 500h به‌لطف به‌روزرسانی باتری لیتیوم یون، عملکرد رانندگی پاسخ‌گو و حتی نرم‌تری را ارائه می‌دهد. باتری هم‌اکنون کمک بیشتری به موتور الکتریکی و افزایش دامنه عملکرد آن می‌کند. طبق گفته‌ی مسئولان این خودروساز ژاپنی، شتاب‌گیری خودرو نرم‌تر و خطی‌تر است، درحالی‌که پیشرانه قادر خواهد بود برای عملکرد آرام‌تر، در دور پایین‌تری کار کند.

 

لکسوس LS


همانند مدل عرضه شده برای بازار ایالات متحده، نسخه‌ی اروپایی لکسوس LS نیز دارای اصلاحاتی در لاستیک‌ها، سیستم تعلیق متغیر تطبیقی ​​(AVS)، میله‌های ضد غلتش و حتی طراحی ساختار صندلی‌ها برای بهبود راحتی سرنشینان است.

از نظر فناوری، نسخه‌ی فیس‌لیفت لکسوس LS سیستم کاملا خودکار پارک پیشرفته و هوشمند را با قابلیت حافظه دریافت خواهد کرد که جزئیات فضاهای پارک راننده را به‌طور منظم شناسایی و ذخیره می‌کند. این سیستم توسط سونارها (سیستم ناوبری و فاصله‌یابی صوتی) و دوربین نظارت دید پانوراما (Panoramic View Monitor) فعال می‌شود و نمای ۳۶۰ درجه از منطقه اطراف خودرو ارائه می‌دهد.

همچنین آینه عقب دیجیتال، سیستم نور بالا تطبیقی (AHS)، بلیداسکن (BladeScan) و قابلیت تشخیص عابر پیاده برای نظارت ۳۶۰ درجه پانورامیک در لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ وجود دارد. سیستم سرگرمی نیز ارتقا یافته و توسط صفحه‌نمایش لمسی ۱۲/۳ اینچی جدید که به سمت راننده زاویه دارد، کنترل می‌شود. قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به‌صورت استاندارد برای سیستم سرگرمی ارائه می‌شود.

فروش لکسوس LS مدل ۲۰۲۱ از اواخر سال ۲۰۲۰ در اروپا و انگلیس آغاز می‌شود.
 

منبع: زومیت

کد خبر 126458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha