کد خبر 47826
۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
با کیفیت ترین خودروسازان سال ۲۰۱۵

پرشین خودرو: خودروسازان بسیاری در جهان در حال تلاش برای عرضه محصولات با کیفیت در بازار هستند که هر ساله به طور مداوم مورد بررسی و نظر سنجی مشتریان قرار می گیرند.

به گزارش «پرشین خودرو»، اگر شما در بازار به دنبال یک خودرو هستید که دارای کمترین مشکلات پس از خرید باشید به شما مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.
طبق سنت هر سال، موسسه مطالعاتی بسیار معتبر J.D. Power به بررسی کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار امریکا می‌اندازد که معیار بررسی ان نیز تعداد مشکات پیش آمده برای خودرو در طی ۹۰ روز از خرید خودرو است.
بر اساسا نتایج این مطالعه، هر خودروساز نمره ای از کیفیت را بر اساس تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو به فروش آمده دریافت می‌کنند و بدین ترتیب خودروسازانی با کمترین مشکل بالاترین نمره کیفیت را دریافت می‌کنند.
در سال جاری میلادی، به طور متوسط ۱۱۲ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه از سوی ۱۵ خودروساز گزارش شده است که البته ۱۸ خودروساز نمراتی پایین تر از حد متوسط دریافت کردند.


۱۰٫ Toyota
به هیچ عنوان غافلگیر نشدیم که بازهم تویوتا را در لیست بالاترین رده لیست خود با توجه به شهیر بودن برای ساخت محصولات با قابلیت اطمینان و اعتماددیدیم که صاحبان آن گزارش ۱۰۴ مشکل را در ۱۰۰ وسیله نقلیه نموده اند که در این میان تویوتا کرولا برترین خودرو تویوتا در کیفیت در کلاس خودروهای جمع و جور بوده است و بعد از آن تویوتا کمری در رده دوم یک سدان میان اندازه است که دو خودرو بسیار محبوب تویوتا در بررسی‌های موسسه مذکور بوده اند.
سایر مدل‌ها برترین‌ها در کلاس خود از لحاظ کیفیت کاری هستند که عبارتند از تاکوما یک پیکاپ میان انداز به همراه تویوتا Sequoia که یک خودرو شاسی بلند بزرگ است.
به هر حال تویوتا پایین ترین تعداد مشکل را از دید صاحبان خود داشته است که در قیاس با سال ۲۰۱۴ میلادی، این شرکت دررده پنجم قرار گرفته بود.


۹٫ Lexus
بازوی لوکس ساز تویوتا رتبه نهم را در این لیست به خود اختصاص داده است در حالی که در سال گذشته میلادی در رده سوم قرار گرفته بود و یک پیشرفت خوب در این زمینه داشته است.
صاحبان لکسوس در سال گذشته گزارش ۹۲ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو را گزارش کرده اند که البته به نظر نمی‌رسد امسال چندان دوستانه با مشکلات برخورد کرده اند و بر اساس مطالعه سال ۲۰۱۵، ۱۰۴ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه گزارش شده است ولی با این وجود یک مقدار قابل قبول در صنعت خودرو است و یکی از چهار خودروساز ژاپنی با کیفیت در این لیست است.
لکسوس LS توانسته است عنوان با کیفیت ترین محصول لکسوس را به خود اختصاص دهد و بعد از ان لکسوس ES قرار گرفته است که یک خودرو جمع و جور است و البته شاسی بلند NX که توانسته است اکثر جوایز را به خود اختصاص دهد در رده سوم برترین محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت قرار گرفته است.


10-best-car-brands-initial-quality-2
۸٫ Lincoln
با گزارش ۱۰۳ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو، لینکلن جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است که دومین خودروساز آمریکایی در لیست ما است.
مدل Lincoln MKZ برترین محصول لینکلن بازوی لوکس ساز فورد یک محصول جمع و جور است و بعد از نیز Lincoln MKS قرار گرفته است که یک خودرو میان اندازه است.
در سال گذشته، این برند لوکس ساز در لیست ما در جایگاه ۱۰ با ۱۰۹ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه قرار گرفته است.
مدل Lincoln Navigator سومین خودرو با کیفیت لینکلن است که یک شاسی بلند بزرگ هیبت است و البته MKX دومین شاسی بلند با کیفیت میان اندازه شاسی بلند لینکلن است.


۷٫ Chevrolet
برترین خودروساز امریکایی در سال ۲۰۱۵ از لحاظ کیفیت بدون شک شورلت در سال ۲۰۱۵ است که دارای ۱۰۱ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه بوده است.
شورلت اسپارک خودرو شهری محبوب آمریکایی و شورلت کامارو در رده خودروهای اسپرت میان اندازه برترین محصولات این برند از لحاظ کیفیت بوده اند و شورلت سونیک نیز در بخش خودروهای جمع و جور توانسته است بالاترین رتبه را به خود اختصاص دهد.
خودروساز آمریکایی در سال گدشته رتبه ششم را با ۱۰۶ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه به پایان برده است.
البته شورلت Tahoe نیز برترین شاسی بلند این شرکت از لحاظ کیفیت است و مدل Traverse نیز یک شاسی بلند میان اندازه جمع و جور و البته با کیفیت است .برترین شاسی بلند با کیفیت این شرکت مدل جمع و جور Chevrolet Equinox است و پیکاپ Silverado LD بهترین پیکاپ بزرگ این شرکت و Chevrolet Silverado HD نیز برترین پیکاپ واقعا بزرگ این شرکت است.


۶٫ BMW
با بیرون راندن رقبای سرسخت المانی همچون آئودی و مرسدس بنز،ین شرکت در رده ششم با ۹۹ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو قرار گرفته است که یک بهبود بسیار قابل توجه برای این شرکت است زیرا در سال ۲۰۱۴ این شرکت دارای ۱۰۸ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه بوده تا رتبه هشتم را در سال گذشته به خود اختصاص دهد.
در سال جاری میلادی این شرکت با تقویت سری ۴ و سری ۵ توانست محصولات بسیار با کیفیتی را روانه بازار کند و بی.ام.دبلیو سری ۷ نیز توانست در بخش خودروهای جمع و جور نمرات خوبی را به خود اختصاص دهد و حتی سری ۲ در رده خودروهای جمع و جور برترین محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت بودند.
۵٫ Infiniti
برترین خودروساز ژاپنی از لحاظ کیفیت در لیست ما، بدون شک اینفینینی است که دارای ۹۷ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه بوده است که یک بهبود قابل توجه در مقایسه با سال گذشته میلادی است.
در سال گذشته صاحبان برند ژاپنی ۱۲۸ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو را گزارش کرده اند که از متوسط آن سال یعنی ۱۱۶ مشکل در ازای هر ۱۰۰ خودرو پایین تر بود تا یکی از بدترین خودروسازان لیست سال گذشته باشد.
این برند در سال جاری میلادی برای تقویت نام تجاری خود مدل Q70 را عرضه کرد و در بخش خودروهای کراس اوور نیز از مدل QX50 رونمایی کرد ولی به هیچ عنوان نمی‌توان منکر نقش محصولات بسیار با کیفیتی همچون QX80 و QX70 که محصولات شاسی بلند محبوبی هستند در افزایش رتبه چشمگیر این شرکت بودند شد.


۴٫ Hyundai
هیوندای در رتبه چهارم لیست ما بدون تغییر قرار گرفته است که دارای نمره کیفیت ۹۵ است که در سال گذشته ایت نمره ۹۴ بود.
خودروساز کره ای جوایز فراوانی را با مدل Hyundai Accent به خود اختصاص داده است که یک خودرو جمع و جور شهری است.
هیوندای الانترا نیز رتبه دوم کیفیت را در بخش خودروهای جمع و جور به خود اختصاص داده است و در بخش برترین شاسی بلند جمع و جور مدل Hyundai Santa Fe به چشم می‌خورد تا برترین محصول این شرکت در بخش محصولات شاسی بلند باشد.


۳٫ Jaguar
اگر چه جگوار تنها یک مدل با برترین کیفیت در لیست JD دارد مدل F-Type یک سدان اسپرت میان اندازه است و خودروساز بریتانیایی در یکی از بالاترین رده‌های کفیت با ۹۳ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه قرار گرفته است.
در سال گذشته جگوار رتبه دوم را با ۸۷ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه به پایان رسانید که البته در قیاس با سال گذشته میلادی کیفیت محصولات این شرکت کمی‌تنزل پیدا کرده است که البته همچنان به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروسازان جهان به کار خود ادامه می‌دهد.


 

۲٫ Kia
یک غافلگیری بزرگ برای ما و برخی، حضور کیا موتورز در رده دوم با کیفیت ترین خودروساز با ۸۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو است.
خودرو بسیار با کیفیت Kia Soul توانست طلایی ترین خودروساز لیست ما باشد که جوایز آسیا پاسیفیک را نیز به خود اختصاص داده است.
خودروساز کره ای توانسته است جوایز دیگری در خودروهای با کیفیت همانند کیا ریو در بخش خودروهای جمع و جور و کوچک به همراه Kia Cadenza در بخش خودروهای بزرگ و Kia Optima در بخش خودروهای میان اندازه به خود اختصاص دهد.
مدل Kia Sportage و Kia Sedona نیز در بخش شاسی بلندهای جمع و جور و مینی ون با کیفیت ترین محصولات این شرکت در کلاس خود بودند.


10-best-car-brands-initial-quality-3
۱٫ Porsche
همانند فیات که در لیست ما علی رغم کاهش کیفیت در رتبه خود باقی ماندف برند آلمانی نیز با ۸۰ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو با کیفیت ترین خودرو لیست ما است که در قیاب با سال گذشته که ۷۴ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه بود کاهش کیفیت داشته است ولی به اندازه کافی برای پایین کشیدن از تاج و تخت کافی نیست.
پورشه باکستر برترین محصول اسپرت این شرکت از نظر کیفیت است در حالی که پورشه پانامرا در رده خودرهای بزرگ نیز برترین محصول این شرکت از نظر کیفیت است و البته در این میان نمی‌توان نقش پورشه کاین که یک شاسی بلند اسپرت است را نادیده گرفت.

منبع: خودروسازی

کد خبر 47826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 0
    لازم بذکر است، این بررسی در جامعه امریکا صورت پذیرفته و از دید مردم اونجا به کیفیت نمره داده شده است. با کمی تغییر، این جدول میتونه توی ایران کمی بالا و پایین بشه. توی ایران هم شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر شش ماه یک بار کیفیت خودروهای داخلی و خارجی در بازار رو معرفی می کنه.