کد خبر 49975
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

پرشین خودرو: هنگامی که صحبت از پیکاپ‌های غول پیکر و قدرتمند می‌شود، نا‌خودآگاه وانت‌های آمریکایی در ذهن تداعی می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از زومیت، وانت‌ها علاوه بر کارایی بسیاری در صنعت حمل و نقل، همواره علاقه‌مندان خاص زیادی نیز دارند. این رده از خودروها با چهره‌ی خشن و جذاب خود نظر بینندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند. برای اطلاع از بهترین وانت‌های حال حاضر جهان با ما همراه باشید.

Best Trucks

 

هنگامی که صحبت از پیکاپ‌های غول پیکر و قدرتمند می‌شود، نا‌خودآگاه وانت‌های آمریکایی در ذهن تداعی می‌شوند. با توجه به رقابت زیاد در این رده از خودرو‌ها، دیگر توانایی‌های کشندگی وانت‌ها تنها پارامتر تعیین کننده نیستند. ظاهر این خودروها طی چند سال گذشته تغییر زیادی کرده‌اند و با توجه به اندازه بزرگ آن‌ها، اکنون می‌توان پیکاپ‌های فول سایز را یکی از عوامل جلب توجه نامید.

 

امکانات رفاهی زیادی نیز به این دسته از وانت‌ها افزوده شده است. طبق بررسی جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تاپ گیر از فورد F-150 رپتور، وی از امکانات و توانایی‌های این خودرو در کنار قیمت مناسب آن شگفت زده شده بود. در ادامه نیز به معرفی بهترین خودرو‌های موجود در این رده خواهیم پرداخت.

 

فورد F-150

Best full size trucks ford f150

 

همواره از خودرو‌های سری F فورد به عنوان بهترین پیکاپ‌های جهان نام برده می‌شود. فورد برای ادامه‌ی پادشاهی خود در این رده به استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و شاسی F-150 مدل ۲۰۱۶ پرداخته است که بدین وسیله وزن این خودرو نسبت به نسل قبل خود کاهش چشمگیری تجربه کرده است.

 

ford f150

 

فورد در این خودرو از پیشرانه‌های خورجینی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و ۵ لیتری ۸ سیلندر استفاده کرده است. هم‌چنین امکان انتخاب پیشرانه‌های خورجینی ۶ سیلندری ۲.۷ و ۳.۵ لیتری توربوشارژ اکوبوست نیز موجود است.

 

شورولت سیلورادو ۱۵۰۰

chevrolette silverado

 

شورولت سیلورادو در طراحی بدنه به قالب اصلی خود وفادار باقی مانده است. این خودرو از تعلیق و فرمان دقیقی بهره می‌برد که باعث می‌شود حس رانندگی یک خودروی با سایز متوسط به راننده منتقل شود.

 

Best full size trucks chevrolette silverado 2

 

شورولت در نسل جدید سیلورادو از پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری با گشتاور ۳۰۵ پوند فوت در کنار پیشرانه‌های قدرتمند ۵.۳ و ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر، استفاده کرده است. نکته فوق‌العاده، مصرف پیشرانه ۴.۳ لیتری این خودرو است که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۹.۸ لیتر سوخت احتیاج خواهید داشت!

 

جی‌ام‌سی سییِرا ۱۵۰۰

gmc sierra

 

جی‌ام‌سی سییِرا برادر دوقلو شورولت سیلورادو است و تشابهات بسیاری به خصوص در زمینه قابلیت‌های فنی دارند. تفاوت‌های اصلی این دو خودرو امکانات رفاهی بیشتر و بدنه‌ی شکیل‌تر جی‌ام‌سی است که قیمت بالاتر آن را نسبت به سیلورادو توجیح می‌کند.

 

gmc sierra

 

جنرال موتورز در سییِرا از پیشرانه‌های مشابه سیلوراده استفاده کرده است. پیشرانه‌ی پایه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری در کنار پیشرانه‌های عظیم ۵.۳ و ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر که توانایی تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار نیرو را دارند.

 

دوج رَم ۱۵۰۰

Best full size trucks dodge ram

 

دوج رَم برخلاف رقبای خود هنوز نمونه‌های دو در را به بازار عرضه می‌کند. این خودرو هنگام نیاز بسیار قدرتمند و خشن خواهد بود و در سایر مواقع سواری نرم و صندلی‌های راحت آن شما را شگفت زده خواهد کرد. می‌توان از رَم به عنوان خودرو همه روزه نیز استفاده کرد.

 

dodge ram

 

پیشرانه استاندارد دوج رَم نمونه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۵ اسب بخار است. برای عاشقان قدرت بی حد اندازه، دوج پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری از نوع Hemi را در نظر گرفته است که توانایی تولید ۳۹۵ اسب بخار را دارد. پیشرانه بهینه ۶ سیلندری ۳ لیتری توربو دیزل نیز در دسترس است. تمامی مدل‌های رَم از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک بهره می‌برند و نیرو به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

 

تویوتا تاندرا

toyota tundra

 

تویوتا تاندرا در نسل جدید خود از طراحی عضلانی‌تری بهره می‌برد. هم‌چنین طراحی داخلی خودرو به نحو زیبایی انجام شده است. جلو پنجره عظیم کرومی تاندرا این خودرو را به رقبای آمریکایی خود شبیه کرده است.

 

toyota tundra

 

تویوتا در تاندرا از دو پیشرانه خورجینی ۸ سیلندر به حجم‌های ۴.۶ و ۵.۷ لیتر و به قدرت ۳۱۰ و ۳۸۱ اسب بخار استفاده کرده است تا کاربران آن هیچ گونه ضعفی را تجربه نکنند.

 

فورد F-150 رپتور

ford raptor

 

می‌توان از F-150 رپتور به عنوان فراری دنیای پیکاپ‌ها نام برد. این خودرو که بر اساس مدل پایه‌ی F-150 تولید شده است، امکانات و قابلیت‌ها بیشتری را به همراه دارد. تولید F-150 رپتور در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ متوقف شد ولی فورد مدل ۲۰۱۷ این خودرو را اخیرا معرفی کرده است. این پیکاپ برای سفر در تمامی شرایط محیطی طراحی شده و یک آفرود واقعی است. این خودرو از فاصله‌ی دو محور ۳.۳۷ متر در مدل پایه و ۳.۶۸ متر در مدل سوپر کرو بهره می‌برد.

 

ford raptor

 

فورد در F-150 رپتور از پیشرانه جدید ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با تکنولوژی تزری مستقیم سوخت استفاده کرده است. این پیشرانه از بلوک جدید آلومینیومی و سر سیلندر بهبود یافته در کنار سیستم سوخت‌رسانی ارتقا یافته فورد بهره می‌برد. هم‌چنین فورد برای اولین بار از گیربکس جدید ۱۰ سرعته خود را بر روی رپتور استفاده کرده است.

 

نیسان تایتان

nissan titan

 

نیسان تایتان پس از معرفی در سال ۲۰۰۴ به آرامی به فراموشی سپرده شد تا نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ که نیسان از مدل ۲۰۱۶ این خودر پرده برداشت. تایتان در نسل جدید خود ظاهر عضلانی‌تری به خود گرفته است. اما هم‌چنان طراحی بدنه‌ی آن نسبت به رقبای خود ساده‌تر و به دور از هیجان است.

 

 nissan titan

 

نیسان در نسل جدید تایتان از پیشرانه ۸ سیلندر توربودیزل به قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۵ پوند فوت ااستفاده کرده است. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته خودکار خواهد بود. نیشان اعلام کرده است که پس از مدت اندکی از عرضه تایتان، پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی نیز در دسترس خواهد بود.

کد خبر 49975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha