محصولات ارزان قیمت «رنو» به ایران می‌آید

پرشین خودرو: رنو، نقطه اشتراک غول‌های جاده مخصوص است.

به گزارش «پرشین خودرو»، شریکی که بیش از 10 سال است هم با ایران خودرو کار می‌کند و هم با سایپا. این خودروساز هم مانند سایر شرکای خارجی ایران قصد دارد فعالیتش را در پسابرجام گسترش دهد و این‌بار هم با هر دو شریک قدیمی خود، چند ماهی است که خبرهای غیررسمی فراوانی درباره نحوه فعالیت رنو در ایران شنیده می‌شود، از خرید پارس خودرو گرفته تا شرط ایران خودرو برای مشارکت با رنو که گرفتن حق تولید خودروی ارزان قیمت «کوئید» است، اما هیچ‌کدام از این اخبار تا به حال به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند.

پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنو پارس و مدیرکل رنو در ایران، درباره جزییات ادامه فعالیت رنو در ایران می‌گوید که محصولات تازه رنو در چهار سگمنت قیمتی خواهند بود و رنو محصولاتی زیر 50 میلیون تومان برای بازار ایران در نظر دارد که این به معنای ورود محصولات ارزان‌قیمت رنو به بازار ایران خواهد بود.

***

در شرایط پسابرجام، آیا رنو قصد دارد که فعالیت در ایران را گسترش دهد یا به همین حد کنونی اکتفا خواهد کرد؟

رنو برنامه گسترش فعالیت در ایران را دارد و برای این کار فقط به ظرفیت‌ها و شراکت‌های فعلی‌اش اکتفا نخواهد کرد. ما نیاز به اضافه کردن برنامه‌های دیگر داریم.

آیا خرید شرکت یا سایت خاصی مدنظر شما است؟

رنو برای خرید شرکت یا سایت تولید تنها عمل نخواهد کرد، بلکه می‌خواهد با شراکت فعالیتش را به پیش ببرد. بنابراین در کنار فعالیت‌هایی که تاکنون با ایران خودرو و سایپا داشته‌ایم، با شرکت سایپا و ایران خودرو در حال مذاکره هستیم تا یک فریم جدید همکاری را با این دو شرکت ادامه دهیم. یعنی با هر دو شریک برنامه‌هایی جدید خواهیم داشت که در قالب این برنامه‌ها، مدل‌های جدید و سرمایه‌گذاری جدید را داریم و می‌خواهیم که دست‌مان در تولید و خدمات پس از فروش بازتر باشد. مذاکراتی که اکنون در حال انجام است و فعلا محرمانه است، موجب خواهد شد که بخش‌های ظرفیتی طراحی، تولیدی و خدمات پس از فروش اضافه به وجود بیاید.

یعنی شما مدل‌های تازه‌ای را در ایران تولید خواهید کرد؟

ما خودروهای جدید را با چند اولویت استراتژیک به ایران خواهیم آورد، داخلی سازی، کیفیت، انتقال تکنولوژی هم به قطعه سازان و به بخش تولید، فروش و خدمات پس از فروش و در نهایت پیاده‌سازی استانداردهای رنو در ایران.

چارچوبی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قراردادهای خودرویی با شرکای خارجی در نظر گرفته، بر صادرات محصولات تاکید دارد، آیا محصولات رنو از ایران صادر خواهند شد؟

وقتی خودروهای به روز در شرایط جدید تولید شوند، مسلما بحث صادرات در میان کارهای اساسی ما خواهد بود.

خودروهای تازه شما در چه سگمنت‌های قیمتی خواهند بود. آیا خودرویی زیر 50 میلیون تومان خواهید داشت؟

سگمنت‌های قیمتی متفاوتی را مدنظر داریم و زیر 50 میلیون هم خودرو خواهیم داشت. در حال طراحی خودروهای تازه‌ای هستیم که قیمت آنها نیز زیر 50 میلیون تومان خواهد بود. ما روی سه، چهار رنج قیمتی تولیدات آینده‌مان در ایران را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

میزان گسترش سرمایه‌گذاری شما در ایران چقدر خواهد‌بود؟

اکنون نمی‌توانم عدد را بگویم اما برای راه‌اندازی هر بخش جدیدی اکثریت سرمایه‌گذاری با رنو خواهد بود.

شما سابقه شراکت با ایران خودرو را در ایران دارید و اکنون نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌ها از این شرکت یاد می‌کنید، اما پس از امضای قرارداد این شرکت با پژو، گفته می‌شود که روند مذاکرات ایران خودرو و رنو متوقف شده است، چرا؟

فعالیت قبلی ما با ایران خودرو همچنان ادامه دارد و ما برنامه‌هایی را برای آینده با این شرکت داریم اما اولویت ما این است که ابتدا مذاکرات‌مان با سایپا را نهایی کنیم. ضمن اینکه اولویت ایران‌خودرو هم نهایی کردن مذاکرات با دوستان دیگر بود. اکنون اولویت هر دوی ما این است که پس از این برنامه‌های آینده را با یکدیگر به پیش ببریم.

آیا در مذاکرات با سایپا خرید پارس خودرو را در برنامه دارید؟

پیش از این صحبت این موضوع مطرح بود. اکنون صحبت خرید پارس خودرو فعلا نیست اما کار کردن با سایپا و پارس خودرو در برنامه‌های ما وجود دارد. مثلا تولید ساندرو که اکنون در پارس خودرو انجام می‌شود باید به چهار برابر برسد بنابراین کار گسترش فعالیت با پارس خودرو را حتما داریم.

چه زمانی قرارداد رنو با سایپا نهایی می‌شود؟

تا آخر امسال.

در سگمنت‌های قیمتی که برای تولید در ایران در نظر دارید، کدام سگمنت به ایران خودرو می‌رسد و کدام به سایپا؟

اکنون نمی‌توانم در این‌باره صحبت کنم.

منبع: فرصت امروز

کد خبر 53969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha