کد خبر 54974
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
هزینه «معاینه فنی» خودروها 2 برابر شد +سند

پرشین خودرو: در این مصوبه که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده، تاکید شده است که مراکز معاینه فنی باید از دریافت هر مبلغی بیشتر از نرخ های مذکور با توجه به لحاظ کلیه کسورات قانونی در انها خودداری کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از آخرین مصوبات دولت دهم تعیین نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها بود که بر اساس آن، وزیران عضو یکی از کارگروههای منحل شده دولت سابق بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی، نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها شامل خودروهای سبک عادی و گازسوز را 110 هزار ریال، خودروهای سنگین عادی 250 هزار ریال و گازسوز 110 هزار ریال و موتور سیکلت 40 هزار ریال تعیین کردند.
 

اما بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت که در جلسه 25 فروردین و به پیشنهاد وزارتخانه های کشور و راه مصوب شد و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، نرخ جدید معاینه فنی ماکنیزه خودروها و موتورسیکلت، تعیین و ابلاغ شده است که بر اساس آن، تست خودروهای سبک بنزین سوز و دوگانه سوز 22 هزار تومان، بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز (بدون مخزن) 10 هزار تومان، بازرسی چشمی مخزن 12 هزار تومان، خودروهای سنگین گازوییل سوز 35 هزار تومان، گازسوز 22 هزار تومان، بازرسی چشمی قطعات (بجز مخزن) 10 هزار تومان و بازرسی مخزن به ازا هر مخزن 12 هزار تومان تعیین شده است.

 

 
هزینه «معاینه فنی» خودروهای سبک و موتورسیکلت 2 برابر شد +سند
مصوبه سال 1392 دولت سابق
 
نرخ جدید معاینه فنی

 

همچنین معاینه فنی موتورسیکلت های بنزین سوز نیز 10 هزار تومان تعیین شده است نرخ هزینه های معاینه فنی برای هر بار مراجعه بعدی ظرف مدت 15 روز پس از مراجعه اول نیز 50 هزار ریال برای خودروهای سبک، 70 هزار ریال برای خودروهای سنگین و 20 هزار ریال برای موتورسیکلت ها خواهد بود اما بعد از انقضای 15 روز اول، مراجعه بعدی به عنوان اولین مراجعه محسوب می شود.
 

در پایان این مصوبه که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده، تاکید شده است که مراکز معاینه فنی باید از دریافت هر مبلغی بیشتر از نرخ های مذکور با توجه به لحاظ کلیه کسورات قانونی در انها خودداری کنند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

منبع: صبحانه

کد خبر 54974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    انشالله که در این مراکز تخته بشه و مردم شعور داشته باشند که خودروی ۱۰ سال به بالا رو دیگه سوار نشوند و خودرو تبدیل به یک کالای مصرفی شود نه سرمایه ای