کد خبر 55892
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
درددل معروف‌ترین تاکسیران ایرانی+تصاویر

پرشین خودرو: رسانه‌ها صفاتی همچون مشهورترین، متفاوت‌ترین، جذاب‌ترین و سبزترین را به این تاکسی داده‌اند، تاکسی مشهور و پر آوازه‌ای که چند سالی است با ویژگی‌های منحصر به فرد بر سر زبان‌ها افتاده و رسانه‌های داخلی و خارجی زیادی در خصوص خالق و ایده‌پرداز تاکسی جنگلی مطالب نوشتند و حتی کارگردانان دست به کار شده و مستند آقای سبز را ساخته‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، اما حال این روزهای ناصر خاکی راننده 73 ساله تاکسی جنگلی خوب نیست چرا که رانندگان خودروهای شخصی نه تنها بلای جانش شدند بلکه عدم فعالیت مناسب شرکت‌های خصوصی تاکسی نیز به کابوس شبانه او بدل شده‌اند.

 
ناصر خاکی گفت: متاسفانه حال این روزهای شبکه تاکسیرانی خوب نیست چرا که افراد مختلفی بدون احراز هویت و تایید صلاحیت و اخذ مدارک و مجوزهای قانونی وارد حریم جابجایی مسافر شده و گستاخانه در برابر دیدگان عوامل پلیس راهور و بازرسان تاکسیرانی اقدام به مسافرکشی می‌کنند و حتی دیده شده رانندگان خودروهای شخصی با خرید مجوزهای روزانه ورود به طرح ترافیک وارد محدوده شده و کسب و کار رانندگان تاکسی را مختل می‌کنند.
 
وی با اشاره به آشفته بازار شرکت‌های خصوصی تاکسیران وابسته به سازمان تاکسیرانی، گفت: این افراد با امکاناتی همچون خودروهای گشت و نظارت و همچنین بازرسان ملبس به یونیفرم و مجهز به دستگاه‌های بیسیم و صادرکننده قبض جریمه گویی وظیفه‌شان تنها اعمال مقررات آیین‌نامه انضباطی است و کمترین توجهی به معضلات و مشکلات حاکم بر فعالیت تاکسیرانان واقعی ندارند.
 
وی با بیان اینکه تاکسیرانی که درآمدی غیر از کار با تاکسی ندارد و بازنشسته نمی شود در مواجهه با مشکلات این‌چنینی چه می‌تواند داشته باشد؟ ادامه داد: من راننده 73 ساله‌ای هستم که بیمه و درآمد دیگری ندارم و روزانه تنها 30 هزار تومان درآمد دارم که این مساله یکی از واقعیت‌های تلخ برای رانندگان تاکسی است.
 
وی از مسئولان تاکسیرانی درخواست کرد که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با مسافرکش‌های شخصی که سلب کننده آرامش آنها هستند برخورد شود و ورود و خروج تاکسی‌ها را نیز کنترل کنند چرا که بعضا دیده شده افرادی تاکسی را تنها برای ورود به محدوده طرح ترافیک می‌خرند و شغل شان چیز دیگری است.
 

درد دل‌های «تاکسی جنگلی» +تصاویر


وی با بیان اینکه من با 14 ساعت کار روزانه نمی‌توانم حداقل‌های معیشت زندگی‌ام را تامین کنم، گفت: متاسفانه امنیت شغلی نداریم و این در حالی است که تعداد زیادی از مسافرکش‌های شخصی با سوء استفاده از تابلو و علائم اتحادیه آژانس اتومبیل کرایه وارد عرصه مسافرکشی می شوند که باید این مساله رسیدگی شود.
 

درد دل‌های «تاکسی جنگلی» +تصاویر


وی در ادامه با گلایه از عدم حمایت مسئولان شهرداری از مشهورترین تاکسی جهان، گفت: بنده بیش از هزاران تقدیر و تحسین‌نامه از اساتید، علما و اقشار مختلف مردم دارم که در ارتباط با خلاقیت و ویژگی‌های منحصر به فرد تاکسی‌ام برایم مطلب نوشته‌اند اما متاسفانه تاکسی روآ فرسوده شده و نیاز به تعویض و نوسازی دارد اما توانایی در پرداخت هزینه‌های تعویض ندارم و بر همین اساس از مسئولان می‌خواهم که با حمایت از این سفیر محیط زیستی من را در ادامه راهم در راستای ترویج فرهنگ محیط زیست کمک کنند چرا که در طی این سالها با ایجاد جنگلی کوچک در داخل تاکسی خود بارها با مسافرانم در خصوص فواید محیط زیست و لزوم حفظ آن صحبت کرده‌ام.
 
وی با انتقاد از برخورد نامناسب چند تن از اعضای شورای شهر با وی، گفت: متاسفانه اعضای شورای شهر با اینکه با آنها جلسه‌ای داشتم اما کمکی در این راستا به من نکردند و با این حال از دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل درخواست می‌کنم که لایحه تاکسیرانان را بار دیگر مورد بازنگری قرار دهد چرا که بعضا دیده شده شرکت‌های تاکسیرانی با دریافت مبالغی از تاکسی‌های گردشی اجازه فعالیت آنها در سایر خطوط را نیز صادر می‌کنند.
 

درد دل‌های «تاکسی جنگلی» +تصاویر


حال این روزهای مشهورترین راننده تاکسی دنیا خوب نیست و به نظر می‌رسد مسئولان شهری و محیط زیست باید برای اوضاع این راننده که طی هشت سال گذشته به ارتقای محیط زیست در کشور کمک کرده، کمک کنند.

 
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 
 
 
 
 
منبع: ایسنا
کد خبر 55892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha