ورود «جگوار» به ایران سهم «بنز» و «بی.ام.دبلیو» را در بازار کاهش می‌دهد

«پرشین خودرو»: با ورود برندهای جدید لاکچری ساز به بازار ایران، فضای رقابتی خوبی ایجاد خواهد شد.

امیر عباس سمیعی سرپرست فروش آرین موتور تابان در گفتگو با خبرنگار «پرشین خودر» ضمن بیان این مطلب گفت:

بنده تا حدودی این مطلب را که گگفته می شود در خودروهای وارداتی هیچگونه رکودی وجود ندارد را قبول دارم اما به نظرم بهتر است به جای استفاده از واژه رکود برای وارداتی ها از کلمه رقابت استفاده شود.

وی ادامه داد: در این رقابت پنهان، سهم برندها کمتر می شود و گرنه خرید و فروش خودرو ادامه دارد و تنها ممکن است سهم برند A در بازار فروش از 14 خودرو در ماه به 10 خودرو رسیده باشد و در عوض سهم فروش برند B از 10 خودرو به 14 عدد یا بیشتر افزایش یافته باشد که این رقابت است و به رکود ربطی ندارد.

سمیعی با اشاره به ورود 75 هزار دستگاه خودرو به کشور گفت: در شرایطی که رکود خوانده می شود تنها ممکن است این سهم وارداتی ها 15 درصد تغییر کند و بیشترین تغییر نیز در خودروهای اقتصادی نمایان می شود.

وی میزان تغییر در سهم خودروهای لاکچری را بین 1 تا 7 درصد عنوان کرذد و افزود: با ورود خودروهایی مانند آیودی، جگوار و برندهای لاکچری دیگر مطمئنا سهم بنز، بی ام دبلی، پورشه و Ds کمتر خواهد شد که این به معنی افزایش رقابت در بازار است.

سرپرست فروش آرین موتور تابان با اشاره به تاثیر روانی بازار از واژه های مانن تحریم و برجام تصریح کرد: این واژه ها تنها بر روی خریداران خودروهای اقتصادی تاثیر دارد و شخصی که می خواهد خودروی بالای 200 میلیون تومان خریداری کند، به این واژه ها توجه نکرده و اساسا برایش مهم نیست که در پسابرجام یک خودرو چند درصد ممکن است ارزان یا حتی گران شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 57738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha