کد خبر 58467
۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
تولید سینوسی خودرو در ایران

پرشین خودرو: تولید انواع خودرو در ایران در پنج سال اخیر روند سینوسی شامل دوره‌های صعود و نزول داشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، تا سال ۱۳۹۱ تیراژ تولید خودرو در ایران روندی صعودی داشت اما از این سال به بعد تحت تاثیر برخی اتفاقات داخلی و خارجی روند تولید خودرو نزولی شد.

سال ۱۳۹۰ که سال اوج تیراژ تولید خودرو در ایران بود، در مجموع یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد. سال ۱۳۹۱ اما روند نزولی این صنعت آغاز شده و تولید این محصول در این سال به ۹۲۴ هزار دستگاه کاهش یافت.

سال ۱۳۹۲ روند نزولی تولید خودرو تشدید شده و تولید این محصولات به ۷۳۷ هزار دستگاه رسید. اما در سال ۱۳۹۳ روند تولید خودرو مجددا صعودی شده و به یک میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه افزایش یافت.

سال ۱۳۹۴ اما تولید این محصول مجددا کاهش یافته و به ۹۷۶ هزار دستگاه رسید؛ این در حالی بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در این سال را هدف‌گذاری کرده بود.

برای سال جاری (۱۳۹۵) نیز هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو از سوی وزارت صنعـت، معدن و تجارت صورت گرفته که البته برخی فعالان صنعت خودرو معتقدند این هدف بیش از حد خوشبینانه بوده و محقق نخواهد شد.

روند سینوسی صعودی و نزولی تولید خودرو در ایران در حالی است که براساس سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، تولید انواع خودروهای سبک شامل سواری و وانت در ایران ظرف ۱۰ سال آینده باید به سه میلیون دستگاه افزایش یابد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 






منبع: ایسنا

کد خبر 58467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha