مفتاح رهنورد و واردكنندگان ملزم به تبعیت از قانون هستند

پرشین خودرو: رییس انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو كه مدیریت مفتاح رهنورد را نیز بر عهده دارد شركت متبوع خود و دیگر واردكنندگان عضو و غیر عضو این انجمن را ملزم به تبعیت از قانون، برای فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی دانست.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از میزان، میثم رضایی، با بیان این مطلب گفت: تمام واردكنندگان خرد و كلان بازار خودرو كشور باید براساس ماده ١٢ قانون نظام صنفی نسبت به اخذ مجوز فروش خودرو از اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه(اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل) اقدام كنند.


به گفته وی، براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان خودرو مصوب ٢٨ فروردین سال جاری هیات وزیران، تمام واردكنندگان برای پیش فروش خودروهای وارداتی نیز ملزم به دریافت مجوز لازم از سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان هستند.


رییس انجمن واردكنندگان خودرو با تاكید بر اینكه شركت متبوعش مفتاح رهنورد، برای اخذ مجوز فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی نسبت به تكمیل مدارك خود هم در اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و هم سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان اقدام كرده است به تمام واردكنندگان خودرو كشور پیشنهاد داد تا به منظور ادامه قانونی فعالیت های خود نسبت به اخذ این دو مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام كنند.


رضایی مهمترین عامل تاثیر گذار در فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی را تامین اطمینان مشتریان در بازار دانست و اضافه كرد: مهمترین فاکتور برای حفظ و ایجاد بازار مناسب، خوش قولی و شفافیت بوده و بهترین تخفیف به نظر من تحویل به موقع خودرو به مشتری است چرا که با جو سازی و وعده و وعید تو خالی به مردم نه تنها به اطمینان آنها صدمه وارد می شود بلکه کل بازار خودروهای وارداتی تخریب می گردد.


وی در پایان یادآور شد عضویت هر یك از اعضای انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو كه نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش فروش خودرو از اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان اقدام نكنند، تعلیق خواهد شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 58534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha