کد خبر 59930
۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
جزییات به روزرسانی جدید «تسلاموتورز»

پرشین خودرو: تسلا جزو پیشروان تولید خودرو خودران است. خبرهای جدیدی از بروزرسانی سیستم اختصاصی خودران این شرکت با نام سیستم اتوپایلوت ۲ از گوشه و کنار‌ها به گوش می‌رسد.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نظر می رسد تسلا برای عرضه سیستم اتوپایلوت ۲ به عنوان اولین سیستم خودران کاملاً مستقل خود، در موجی از بروزرسانی‌های جدید نرم‌افزاری در ظرف چند هفته‌ی آینده، آماده است. رئیس این شرکت ایلان ماسک (Elon Musk) در صفحه توئیتر خود نوشت: «پیشرفت‌های عمده مربوط به سیستم اتوپایلوت در آینده با نرم اقزار های 8.1 و v8.0 (بروزرسانی OTA) در درجه‌ی اول مربوط به پردازش پیشرفته‌ی سیگنال راداری خواهد بود.»

نوشته­‌های او در توئیتر تایید کننده این مطلب است که موج اول بروز‌رسانی‌­ها بر روی خودرو مشتریان از طریق بروزرسانی از راه دور یا (over-the-air  OTA) برای v8.0 اعمال می‌شود و بنابراین شامل عملکرد کاملاً مستقل نخواهد بود. هرچند توجه به v8.1 نشان می‌دهد که نرم افزار کاملاً مستقل اتوپایلوت در آینده‌ی نزدیک در راه هستند.

نرم‌افزار جدیدی که  به احتمال زیاد با نام سیستم اتوپایلوت ۲ عرضه می‌شود، نیازمند سخت افزار اضافی مناسب و هماهنگ با مدل های جدید است. گزارش‌های قبل حاکی از آن است که به غیر از نرم‌افزار جدید، تغییرات جدیدی شامل حسگرهای اضافی، همانند یک سیستم دوربین سه گانه در جلو که تسلا در تولید آخرین مدل S اجرا کرده است، در هر گوشه از ماشین قرار خواهد گرفت. 

سیستم اتوپایلوت ۲ تقریباً به طور قطع رانندگی کاملاً مستقل SAE سطح ۴ را بدون کنترل راننده فعال می‌کند، چیزی که فورد (Ford) از خودروی جدید بدون فرمان و پدال خود تا سال ۲۰۲۱ خبر داده است. اطلاعات بیشتر در آینده، زمانی که تسلا اعلام رسمی در مورد بروز‌رسانی‌هایش انجام دهد، آشکار خواهد شد.

 

tesla model 3

 

 بیمه محصول جدید تسلا

تسلا اولین گام‌­های خود را در زمینه بازار بیمه با راه‌اندازی یک طرح قراردادی برای خودروهای تسلا در استرالیا، برداشته است. این بیمه‌نامه در حال حاضر در هنگ کنگ و مکزیک در دسترس است و در همکاری با شرکت‌های بیمه بزرگ‌تر خواهد شد. ایلان ماسک می‌گوید بیمه تسلا (InsureMyTesla) برای کشورهایی است که سیاست‌های بیمه‌ی آن‌ها شامل خودروهای برقی نمی‌شود یا قسمت‌های خارجی مانند پوشش اتصال بدنه برای شارژ خودرو راه‌اندازی شده است. ماسک در این خصوص گفت: «ما فرصتی را شناسایی کردیم که به وسیله کار با شرکت‌های بیمه و آموزش آن‌ها می‌شود تجربه مالک و قیمت را بهبود بخشید.»

تسلا بریتانیا در مورد احتمال یک طرح مشابه بیمه‌ای پیشنهادی در این کشور اظهار نظر نکرده است. تسلا در اوایل امسال در پی تصادف مرگبار مدل S با استفاده از سیستم اتوپایلوت در ایالات متحده امریکا تحت فشار و در معرض سقوط قرار گرفته است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 59930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha