کد خبر 60917
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
اتفاق خوب برای صنعت قطعه سازی

پرشین خودرو: رئیس انجمن قطعه سازان خودرو با بیان این که قرارداد اخیر با رنو اتفاق مبارکی برای صنعت قطعه سازی کشور است گفت: در حالی که رنو نشان داده است در ایران می ماند و انتقال فناوری دارد ژاپن،‌کره و چین حاضر نیستند در ایران خودرو تولید کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، رضا رضایی‌ در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما اظهار داشت: قرارداد اخیر با رنو اتفاق مبارکی برای صنعت قطعه سازی کشور است. با توجه به اینکه سهم رنو در این قرارداد 60 درصد است بنابراین منافع خود را بیشتر حفظ می کند و فناوری را به کشور وارد خواهد کرد.

وی گفت: رنو با انتقال فناوری و حمایت از قطعه سازان ایرانی به کشور می آید.

رضایی با بیان اینکه خودرو سازی صنعت بومی ما نیست افزود: خودرو سازان و قطعه سازان کشور نتوانسته اند در سال های گذشته برای قیمت مناسب قدرت رقابت و رضایت مشتریان نوآوری داشته باشند.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو افزود:‌برای موفقیت خودرو سازی و قطعه سازی کشور قرارداد اخیر با رنو مسیر درستی است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت دفاعی و صنعت خودرو سازی یکسان نیست گفت:دولت برای حمایت از خودرو سازان کاری نکرده است.

رضایی افزود: در حالی که رنو نشان داده است در ایران می ماند و انتقال فناوری دارد ژاپن،‌کره و چین حاضر نیستند در ایران خودرو تولید کنند.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه روزانه 600 ال 90 در کشور تولید می شود گفت: مجلس و اشخاصی جلوی تیراژ بالای ال 90 را در کشور گرفتند در حالی که قرار بود 5 مدل ال 90 در ایران تولید شود اما گفتند رنو می خواهد پول ملت را ببرد و غارتگر است .

وی افزود: درباره قرارداد اخیر با رنو 9 ماه مطالعه شد و رنو با دید فعالیت بلند مدت به ایران آمده است .

رضایی گفت:‌ رنو زمینه را در هشت ماه گذشته برای اینکه کیفیت خودروها دست خودش باشد فراهم کرده است.

رئیس انجمن قطعه سازان افزود: ظرفیت اولیه تولید کارخانه مشترک رنو و ایدرو سالانه 150 هزار دستگاه بوده و دو خودروی سیمبل و داستر جدید به‌عنوان اولین محصولات در سال 2018 در این کارخانه به تولید خواهند رسید.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه کیفیت خودرو های کنونی از کیفیت خودروهای 15 سال پیش بهتر شده است افزود : نمونه آن خرید سه هزار رنو ساندرو در 30 دقیقه به وسیله مردم بود.

وی با بیان اینکه شرکت رنو با مشخص کردن تعهدات روشن در آوردن سرمایه و سهم 30 درصدی در فروش قطعات قدم برداشته است گفت: رنو همراه با فناوری پول نیز وارد کشور می کند.

رضایی افزود: تقاضای بازار داخلی اجازه صادرات ال 90 را نمی دهد.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو گفت:‌در زمان تحریم ها خودرو سازی پژو از ایران رفت اما رنو ایستاد.

وی افزود: قوانین و مقررات کشور موجب شده است که سرمایه گذاران خارجی نگران سرمایه گذاری در کشورمان باشند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha