کد خبر 61746
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
تضاد واردات خودرو آمریکایی با منافع ملی

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اقدام صورت گرفته در واردات خودرو از کشور متخاصمی چون آمریکا برخلاف منطق و منافع ملی است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، شهرام آزادی اظهار کرد: غیر منطقی است که در شرایطی که ما در تحریم آمریکا هستیم از این کشور کالاهای مصرفی چون خودرو وارد کنیم.

وی با بیان اینکه تنها استثنا در این زمینه برخی کالاهای با فن‌آوری بالا و جدید مانند قطعات هواپیما است که بعضا تولید آن در انحصار آمریکا است، خاطرنشان کرد: البته آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که مخالف ورود هرگونه دانش و کالای مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین به ایران هستند حال چه شده که ما باید کالای مصرفی چون خودرو از این کشور وارد کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: وقتی با کشور متخاصمی مانند آمریکا سر و کار داریم نباید کاری کنیم که منافع آن نصیب این کشور شود. درواقع واردات خودرو از آمریکا به معنای ایجاد اشتغال برای کارگران آمریکایی با پول مردم ایران است.

وی تصریح کرد: امیدواریم سازمان‌های نظارتی وارد عمل شده و مانع از ادامه روند واردات خودروهای تولیدی در آمریکا به ایران شوند.

براساس اسنادی که به ایسنا رسیده، مشخص شده که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده و به فروش رسیده است. در برخی از خودروهای وارد شده از آمریکا که برند آن متعلق به یک شرکت ژاپنی است عبارت "MADE IN U.S.A." (ساخت آمریکا) درج شده و نشان می‌دهد که این خودروی ژاپنی در آمریکا مونتاژ و تولید شده است.

در این زمینه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کنند که با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی چگونه خودروهای تولیدی در آمریکا وارد ایران شده است؟

در این رابطه رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز ورود خودروهای تولید آمریکا به ایران را تایید و خاطرنشان کرده که اخیرا شماره‌گذاری این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده است. البته فرهاد احتشام‌زاد خاطرنشان کرده که در گذشته برخی خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده‌اند شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha