پایان پیمایش 10هزار کیلومتری اتوبوس گازسوز یورو6 داخلی+تصاویر

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو دیزل از آزمایش اتوبوس گازسوز یورو6 تولید داخلی در طولانی‌ترین مسیر اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، غلامرضا رزازی، با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس رویكرد اقتصاد مقاومتی و با توجه به تجربه شركت ایران خودرو دیزل در بومی‌سازی مینی‌بوس آرین و كامیونت آرنا و با بهره‌گیری از دانش داخلی، این شركت اقدام به طراحی و ساخت اتوبوس گازسوز یورو 6 از ابتدای سال جاری كرده است.

وی افزود: این اتوبوس از موتور گازسوز نسل جدید M936LAG شركت دایملر بنز آلمان با استاندارد آلایندگی یورو 6 و گیربكس جدید اكولایف 6AP1200 شركت ZF آلمان بهره می‌برد كه علاوه بر سوخت سالم، شتاب و قدرت بالا، قابلیت حمل تعداد زیادی مسافر در انواع شرایط را دارد.

 


رزازی استهلاک کم، تعمیرات آسان و هزینه پایین تعمیر و نگهداری در كنار برخورداری از شبكه گسترده خدمات پس از فروش را از دیگر مزایای این اتوبوس دانست و گفت: این اتوبوس با استاندارد آلایندگی خود نقش مهمی را در كاهش آلودگی كلانشهرها از جمله تهران خواهد داشت.

مدیرعامل شركت ایران خودرو دیزل افزود: از مرداد امسال نمونه ای از این محصول با عمق داخلی سازی 70 درصد و با استفاده از توان كارشناسان و مهندسان ایرانی تولید و آماده بهره‌برداری شده و با نظارت سازمان اتوبوسرانی تهران در مسیر میدان راه‌آهن به میدان تجریش، پیمایش 10 هزار كیلومتری را به پایان رسانده و در مرحله پایانی این آزمایش است.

رزازی تاكید كرد: ارزیابی های انجام شده در این مدت حكایت از رضایت مسافران و رانندگان از این محصول داشته و ویژگی هایی مانند میدان دید مناسب راننده، شتاب خوب، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب و طراحی استاندارد كابین و راحتی صندلی‌ها از جمله موارد مثبت در این نظرسنجی‌ها بوده است.

وی با اعلام اینكه برنامه‌ریزی لازم در خصوص تولید حداقل 2 هزار دستگاه از این محصول در سال اول اجرای طرح انجام شده گفت: افزایش داخلی‌سازی این محصول در بخش موتور و گیربكس با همكاری دو شركت ایدم و چرخشگر صورت گرفته است.

 

 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل خاطرنشان كرد: از دیدگاه ها و نظرات رانندگان و مسافران برای بهینه سازی محصول به صورت كامل بهره برداری خواهیم كرد تا بهترین محصول با عمق داخلی سازی بالا را در اختیار هموطنان قرار دهیم.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد: با اعتماد شهرداری‌ها و سازمان اتوبوسرانی تهران شاهد افزایش اشتغال و توسعه توانمندی های صنعت كشور در سال اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین فاخر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    از نمای بیرونی مشخصه که از پلت فرم اتوبوس های درون شهری اسکانیا استفاده شده از نمای داخلی و کابین هم که دقیقا همونه