آمریکا هر لایحه‌ای که مانع صادرات هواپیما به ایران شود را لغو می‌کند

پرشین خودرو: رویترز اعلام کرد: دولت آمریکا گفته است هر لایحه‌ای که مانع صادرات هواپیما به ایران شود را لغو می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از رویترز، دولت باراک اوباما گفته است هر قانونی را که به دنبال بلوکه کردن مبادلات مالی مرتبط با صادرات هواپیماهای مسافربری به ایران باشد را لغو خواهد کرد.

وی گفته است توافق هسته‌ای که اوایل امسال به توافق رسیده باید اجرایی شود.

بر اساس گزارش رویترز این قانون آخرین تلاش جمهوری‌خواهان در کاخ سفید است که می‌خواهند فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ و ایرباس را به ایران متوقف کنند. کاخ سفید گفته است شرکای آمریکا هم باید در صورتی که این نوع قوانین اجرایی شود را ببینند زیرا آمریکا به اضافه انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان برای لغو این تحریم‌ها در قبال عدم اجرای برنامه‌های هسته‌ای ایران توافق کرده‌اند.

توافق فروش بوئینگ و ایرباس به تعداد 200 فروند هواپیما انجام شده که ایران می‌خواهد از این طریق ناوگان هواپیمایی خود را به روز کند.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از اعضای کنگره نگرانی‌های خود را از لغو فروش به جهت تأثیر آن بر مشاغل اعلام کرده‌اند اما برخی مخالفان هم می‌گویند هواپیماهای مسافربری احتمال دارد به عنوان مقصد حمل‌ونقل جنگی استفاده شود. برخی بانک‌ها در حال حاضر مبادلات مالی را به دلیل نگرانی از جریمه شدن از سوی آمریکا انجام نمی‌دهند.

بعد از اینکه دونالد ترامپ در ژانویه به کاخ سفید آمد قانونگذاران انتظار دارند که تلاش بیشتری را برای توقف فروش هواپیما به ایران بکنند. ترامپ همواره توافق هسته‌ای با ایران را به باد انتقاد گرفته در حالی که این مسأله از سوی رئیس جمهور دموکرات اوباما به عنوان یک دستاورد حوزه سیاست خارجه محسوب می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 63054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha