قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت96 تغییر نخواهد کرد

پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولید داخل نداریم، گفت: شورای رقابت بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و چنانچه خودروسازان تخلفی از مصوبات این شورا داشته باشند با آنان برخورد می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، رضا شیوا، با اعلام این خبر گفت: فروش فوری خودروسازان حداکثر یک ماهه است و هیچ حاشیه بازاری برای خودروهای تولید داخل پذیرفتنی نیست.


وی اظهار داشت: حاشیه بازار خودرو، خط قرمز شورای رقابت است اما این شورا مسئول تمام خودروهای کشور نیست بلکه خودروهای ساخت داخلی را قیمت گذاری می کند.


شیوا افزود: در شش ماهه گذشته خودرو پژو پارس و تندر90 حاشیه بازار داشت که تذکر جدی به خودروساز داده شد.


به گفته رئیس شورای رقابت،خودروساز مشکل تأمین قطعات تندر90 را دلیل ایجاد حاشیه بازار برای خودرو اعلام کرد.


شیوا افزود: ایران خودرو و سایپا برای خودروهای تولید داخل باید فروش فوری داشته باشند و در گفتگو با یکی از مدیران خودروسازان، وی توقف فروش فوری محصولات تولید داخل را تکذیب کرد.


وی با بیان اینکه خودروهای جدید در بازار مشکل ایجاد می کنند، گفت: با توجه به اینکه خودروهای جدید به تولید انبوه نرسیده، تقاضا برای آن بسیار است و شورای رقابت تلاش می کند به بازار فروش این خودروها سامان دهد.


شیوا درباره خودروهای وارداتی نیز افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سودی بین پنج تا 10 درصد برای این خودروها تعیین کرده است که اگر واردکننده ای بیش از این میزان از خریدار سود بگیرد با آن برخورد می شود.


وی خاطرنشان کرد: چنانچه خریداری بیش از حاشیه منطقی سود به واردکننده پولی پرداخت کرده است شکایت کند و شورای رقابت در این زمینه رسیدگی می کند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع تسنیم

کد خبر 63316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha