سهم قطعه سازان در قراردادهای جدید، چشم گیر است

پرشین خودرو: یکی از دلایل رشد کند صنعت قطعه سازی کشور کاهش ظرفیت تولید خودرو در شرکت های خودروساز داخلی است که با ورود محصولات جدید می تواند تغییر کند.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: بی شک با توجه به سال ها تحریم که بر کشور حاکم بوده است، بخش عمده ای از ماشین آلات فعال در صنعت قطعه سازی ما فرسوده هستند و تکنولوژی بسیاری از این قطعه سازی ها نیز به روز نشده است.


وی ادامه داد: قدیمی بودن برخی از تجهیزات را می توان با پرداخت تسهیلات بانکی رفع کرد اما نرخ بهره این تسهیلات باید با بهره های جهانی همخوانی داشته باشد تا قطعه ساز ضمن نوسازی و بازپرداخت تسهیلات خود، بتواند با رقبای خود در جهان در یک فضای برابر رقابت کند.


دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو افزود: نرخ فعلی تسهیلات در کشور بسیار بالاست و با این بهره، نوسازی تجهیزات و انتقال تکنولوژی تقریبا کاری محال است.


وی تصریح کرد: در سال 1390 خودروسازان در اوج فعالیت خود بودند و قطعه سازان طرف قرارداد با خود را مکلف می کردند تا سرمایه گذاری های جدید انجام داده و تجهیزات خود را به روز نمایند، در آن زمان صنعت خودرو ظرفیت زیادی ایجاد کرده بود و قطعه سازی برای سرمایه گذاری مشکلی نداشت اما از سال 91 به بعد، میزان تقاضای بازار و تولید خودرو به شکل چشم گیری کاهش یافت و ظرفیت از بین رفته جلوی نوسازی سایر قطعه سازان را گرفت.


به گفته محبی نژاد، خوشبختانه در قراردادهای جدید خودرویی کشور، به موضوع مشارکت قطعه سازان در تولیدات جدید به خوبی توجه شده است و این یعنی به روز شدن تکنولوژی بخشی از صنعت قطعه سازی کشور که در قراردادهای جدید بازی داده می شوند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha