عرضه گازوییل برای 2 مقصد صادراتی در بورس انرژی

پرشین خودرو: در جریان معاملات امروز بورس انرژی، نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت تبریز به مقصد عراق و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت ساری به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل عرضه می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، در جلسه معاملاتی امروز دوشنبه 14 آذر ماه 95، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، نفتای سنگین تصفیه نشده، حلال 404 و بلندینگ نفتای حلال 410 پالایش نفت شیراز و برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی عرضه می شود.

امروز گاز مایع خام پالایش گاز ایلام، حلال 400، 402،406 و 410 پالایش نفت اصفهان، نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت ساری به مقصد عراق، نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت تبریز به مقصد عراق و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت ساری به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل عرضه می شوند.

بر اساس این گزارش در جریان معاملات روز یک شنبه بورس انرژی نیز در بازار فیزیکی، کالاهای حلال 400،402،406 و 410 پالایش نفت اصفهان، حلال 402، 410 و نفتای سبک پالایش نفت شیراز و برش سنگین پتروشیمی شازند در رینگ داخلی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام (محموله های دریایی کوچک) و گاز مایع مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند.

کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 9,816 تن به ارزشی بیش از 148 میلیارد ریال بود. از نکات قابل توجه معاملات امروز می‌توان به نخستین معامله گاز مایع مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران اشاره کرد.

در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 4 هزار 694 قرارداد معادل 72 هزار و 596 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 25 میلیارد و 614 میلیون ریال بود.

گفتنی است در آغاز این جلسه معاملاتی، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 14 دی 95 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 18 آذر 95 در پایان جلسه معاملاتی روز یکشنبه متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

در جریان معاملات روز معاملاتی یکشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 300 قرارداد با ارزش 678 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 174 میلیارد و 332 میلیون ریال بالغ شد.

منبع: فارس 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha