هر نیم ساعت یک ایرانی بر اثر تصادف جان می‌دهد

پرشین خودرو: معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه به طور متوسط هر ۳۱ دقیقه یک ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی از بین می‌رود و تلفات حوادث ترافیکی در دراز مدت حدود ۵ درصد از درآمد ناخالص ملی را از بین می‌برد.

به گزارش«پرشین خودرو»، ایرج حریرچی در تشریح وضعیت حوادث در ایران و جهان اظهار داشت: طبق آمار جهانی مرگ ناشی از حوادث بیش از دو برابر مرگ ناشی از سه بیماری عفونی ایدز، سل و مالاریا در جهان است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: سوانح و حوادث نهمین علت فوت در سال 2012 در دنیاست است و علیرغم این که کشورهای توسعه یافته در صدد کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث هستند، پیش بینی می‌شود مرگ ناشی از حوادث همچنان افزایش یافته و به هفتمین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

حریرچی گفت: برخلاف این که مرگ و میر ناشی از خودکشی در زنان بیشتر از مردان است در مورد حوادث برعکس است و مردان بیشتر از زنان به دلیل حوادث فوت می‌کنند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که در ایران سالانه حدود 33 هزار و 500 نفر به دلیل حوادث مختلف جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در حال حاضر از نظر مرگ به دلیل حوادث ترافیکی هشتمین رتبه جهان را به نسبت جمعیت دارا هستیم.

حریرچی از کاهش آمار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور خبر داد و گفت: مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در سال 94 نسبت به سال 93 از 16 هزار و 872 نفر به 16 هزار و 584 نفر کاهش یافته است.

وی یکی از اهداف توسعه پایدار را کاهش 50 درصدی مرگ و آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی تا سال 2030 عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف دیگر توسعه پایدار دستیابی به سیستم حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه و دسترسی پایدار برای کلیه کاربران است.

به گزارش وزارت بهداشت - حریرچی یادآور شد: در کشور ما علت اصلی سال های از دست رفته عمر ناشی از حوادث ترافیکی است و حوادث ترافیکی سومین علت مرگ پس از سکته های قلبی و مغزی است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: کاهش میانگین سرعت ترافیک به میزان یک کیلومتر 4 تا 5 درصد تصادفات را کاهش می‌دهد و بستن کمربند ایمنی نیز باعث کاهش 40 تا 50 درصدی صدمات می‌شود.

به گفته حریرچی استفاده از صندلی کودک 71 درصد مرگ ناشی از تصادفات را کاهش می دهد همچنین استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی مرگ ناشی از تصادف را 70 درصد کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه 9 درصد کل مرگ‌ها و 12 درصد بار بیماری‌ها در جهان به دلیل حوادث است، گفت: بیش از 50 درصد از مرگ‌ها در گروه سنی 15 تا 44 سال ناشی از حوادث است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط هر 31 دقیقه یک ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی از بین می‌رود، گفت: تلفات حوادث ترافیکی در دراز مدت حدود 5 درصد از درآمد ناخالص ملی را از بین می‌برد.

منبع: تسنیم

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha