سرنوشت نامعلوم پرشیاخودرو برای حفظ ب.ام.و در ایران

پرشین خودرو: گروه رسانه

به گزارش «پرشین خودرو»، چند روز پیش سوال کردیم که آیا ب.‌ام.و با بازار ایران خداحافظی می‌کند؟ طرح این سوال به این خاطر بود که دستورالعمل جدید واردات توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت، ممنوعیت ورود خودروهای با حجم بیش از 2500 سی‌سی و عدم شماره‌گذاری خودروهای مونتاژ آمریکا، عرصه را برای ورود برخی برندها ازجمله ب.‌ام.و تنگ کرده است.


پرشیاخودرو که به دنبال اخذ نمایندگی مستقیم از آلمان است، چند وقت پیش به دلیل سفر نمایندگان ب.ام.و به ایران ناچار شد تابلوهای مربوط به این برند را از روی سر در شرکت پایین بیاورد تا وارد دعوای حقوقی با شرکت مادر نشود.


از طرفی موجودی مدل‌های قابل‌عرضه در این شرکت کاهش یافته است به طوری که محدودیت‌های قانونی فعلا اجازه بالا بردن تیراژ واردات و عرضه را به پرشیاخودرو نمی‌دهد.


شاسی‌بلندهای X5 و X6 ب.ام.و به دلیل داشتن حجم موتور بالای 2500 سی‌سی اجازه ورود ندارد.


ب.‌ام‌.و‌های X4 نیز به‌ خاطر مونتاژ در آمریکا در ایران پلاک نمی‌شود.


شاسی‌بلند X3 نیز که تا چند وقت دیگر باید اتاق آن تغییر کند، در آمریکا تولید می‌شود و احتمالا به استناد قانون ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای ساخت ایالات متحده، به سرنوشت X4 دچار شده و در ایران پلاک نخواهد شد.


از سری هفت سدان ب.‌ام.و نیز مدت‌ها پیش تنها یک دستگاه وارد شده و در پرشیاخودرو موجود است.


سری پنج سدان هم برای تحویل فوری چندان وجود ندارد و خبر دیگر اینکه واردات سری دو جدید ب.ام‌.و نیز که جشن تولید و عرضه آن همزمان با آلمان در پرشیاخودرو برگزار شد، پیگیری نشد به طوری که طی چند ماه اخیر فقط حدود 50دستگاه از آن به کشور آمده است.


در نهایت تعدادی مدل کانورتیبل ب.‌ام.و در کنار هفت مدل X1 در پرشیاخودرو موجود است که مشتریان می‌توانند نسبت به خرید آنها اقدام کنند.


حال مدیران ارشد شرکت پرشیاخودرو اعلام کردند که برنامه این شرکت برای واردات ب.‌ام.و در سال جاری جمعا 1200 دستگاه بوده که بیش از 90درصد آن محقق شده است.


این تعداد در حالی اعلام می‌شود که فروش کمتر از یک‌ هزار دستگاه ب.‌ام.و در سال گذشته توسط پرشیاخودرو رقم مورد رضایت کمپانی مادر برای اعطای نمایندگی نبوده است.


حال باید دید برخی از وعده‌های اعلام ‌شده از سوی مدیران بازاریابی و فروش این شرکت یعنی از موفقیت برای اخذ نمایندگی تا تولید مدل‌های این برند در شیراز و افزایش واردات تا چه اندازه در آینده محقق خواهد شد؟

 

 

 

 

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع دنیای خودرو

کد خبر 64047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 0
    سری 5 و 3 هم در آلمان هم در آفریقای جنوبی مونتاژ میشوند هم در چین دلیل موجود نبود آنها فقط و فقط یک دلیل دارد: ضعف مدیریت پرشیا خودرو در قیمت گذاری خودخواهانه که موجب شده کسی راغب نباشد با این قیمتها از این شرکت خرید کند حتی قسطی. 430 میلیون برای 528 خنده دار است و این رو همه میدانند.