طرح‌های اضطراری فورد برای سورپرایز مالیاتی چین

پرشین خودرو: فورد موتور انتظار دارد چین تا آخرین لحظه برای اعلام تمدید کاهش مالیات خودروهای موتور کوچک صبر کند و برای آمادگی در برابر هر گونه تصمیمی، طرحهای اضطراری تهیه می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، انجمن صنعت خودرو، مدیران و تحلیلگران چین هشدار داده اند اگر این سیاست مالیاتی تمدید نشود، رشد فروش در سال آینده کاهش چشمگیری پیدا می کند. مدت اجرای این سیاست که مالیات خرید خودروهای با موتور ۱.۶ لیتر یا کمتر را نیمی کاهش داده است، در پایان سال ۲۰۱۶ تمام می شود.

یک مقام دولتی در اکتبر اعلام کرده بود چین سرگرم بررسی تمدید این کاهش مالیات است که برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۵ برای تحرک بخشیدن به فروش بازار خودرو اجرا شد.

به گفته پیتر فلیت، مدیر فروش و بازاریابی منطقه آسیا اقیانوسیه فورد، تقاضا برای خودروها همچنان قوی خواهد ماند و کاهش مالیات منجر به تغییر اندکی در تقاضا می شود. با اینهمه وی از ارایه یک پیش بینی دقیق درباره میزان فروش خودرو در سال ۲۰۱۷ خودداری کرد.

فورد قرار است آمار فروش چین در ماه گذشته را روز چهارشنبه اعلام کند.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی چین، کاهش مالیات به بهبود چشمگیر خرید خودرو در چین در سال جاری کمک کرد و فروش ژانویه تا اکتبر، ۱۳.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران رشد منفی یا راکد برای سال ۲۰۱۷ را در صورت انقضای کاهش مالیات فروش خودروهای کوچک پیش بینی می کنند.

منبع: ایسنا

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 64079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha