آزمایشگاه‌ هوش مصنوعی برای تاکسی های خودران

پرشین خودرو: سرویس اشتراک خودروی اوبر، در پی ایجاد آزمایشگاه‌ هوش مصنوعی برای توسعه‌ی هرچه سریع‌تر ناوگان خودروهای خودران است.

به گزارش «پرشین خودرو»، کمپانی اوبر برای تحقق بخشیدن به ناوگان خودروهای خودران خود سخت مشغول کار است. کلید دستیابی به این هدف، ساخت یک نرم‌افزار خودران قابل اعتماد، هوشمند و تطبیق‌پذیر است و به همین منظور، این کمپانی آزمایشگاه‌هایی مختص توسعه‌ی هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

هدف این آزمایشگاه‌ها، توسعه‌ی ملزومات مورد نیاز برای تولید ناوگان خودران اوبر است. این کمپانی با تصاحب یک استارتاپ تحقیقاتی در زمینه‌ی هوش مصنوعی با نام Geometric Intelligence، یک گام دیگر برای تحقق هدف خود برداشته است و قرار است اعضای ۱۵ نفره‌ی این استارتاپ، هسته‌ی اصلی آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی اوبر را تشکیل دهند.


استارتاپ Geometric Intelligence به‌جای استفاده از روش جمع‌سپاری (CrowdSourcing) برای تهیه‌ی داده‌های مورد نیاز در سخت‌افزار خودران، به سیستم خودران اجازه می‌دهد با استفاده از چند مثال و برون‌یابی داده‌ها، قوانین خود را ایجاد کند. روش یادشده توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این گروه معتقدند این روش می‌تواند به ماشین‌ها آموزش دهد تا همانند انسان‌ تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس گفته‌های اوبر؛ این تحقیق علاوه بر تمرکز بر توسعه‌ی تجهیزات خودران، سبب بهبود دقت در انتخاب مسیر و همچنین زمان رسیدن خودرو به مشتریان خواهد شد.

این کمپانی به سمت آینده‌ای با فناوری‌های برتر گام برمی‌دارد و نمونه‌ی آن برنامه‌ریزی برای ایجاد تاکسی‌های هوایی و آزمایش ناوگان کوچکی از خودروهای خودران است. اوبر اکنون در رقابتی تنگاتنگ با سرویس‌های به اشتراک‌گذاری خودرو نظیر لیفت (Lyft) و خودروسازان بزرگی همچون فورد برای عرضه‌ی ناوگان خودروهای خودران به بازار قرار دارد.

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 64138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha